Iselilja sa for siden:
Har tenkt til å lage laks i folie i stekeovnen med urter, sitronsaft osv, og lurer på hva som er godt å ha som tilbehør til en slik rett?
Og, hvilke urter er gode å bruke til laks?
Iselilja sa for siden:
Har tenkt til å lage laks i folie i stekeovnen med urter, sitronsaft osv, og lurer på hva som er godt å ha som tilbehør til en slik rett?
Og, hvilke urter er gode å bruke til laks?
blåbær sa for siden:
Jeg syns brokkoli passer godt til! Eller kremet spinat! :)
Urter vet jeg ikke. Syns det er godt med bare salt, pepper og litt sitron. Løpstikke, kanskje. Pleier av og til å steke den med litt frisk løpstikke og så ta den bort etterpå.
Kitt sa for siden:
Når min svigerfar lager laks i folie, hel eller i stykker, har en en god del rømme blandet med dill sammen med fisken. Inni også om fisken er hel!
Resten av blandingen serverer han sammen med fisken!
Sånn sursøt agurk- greie er jo også god til fisk. Vet det ligger en lavkarbovariant her inne et sted!
Godt kokt blomkål eller blomkålmos, kanskje rosenkål eller ......... mye jeg kan tenke meg til laks, ja!:sikle::sikle::sikle:
Iselilja sa for siden:
Takk for tips så langt. :)
Ser andre steder at det anbefales å servere laks med noe som heter Sandefjordsmør og eggesmør... Er dette lavkarbovennlige ting? Noen som har oppskrift? :)
Victory sa for siden:
Min vanlige krydderblanding på laks er salt, pepper, hvitløk og dill. :) Ganske masse av hver..
Kitt sa for siden:
Gerd har oppskrift på Sandefjordsmør
Charlott sa for siden:
Eggesmør til fisk
100 g smør
2 hardkokte egg
1-2 ts hakket vårløk eller gressløk
Smelt smøret og ha i hardkokte, hakkede egg. Eggesmør smaker godt til saltet og røkt fisk.
Sandefjordsmør:
1dl fløte
100g smør
1ss hakket fersk persille, dill eller gressløk
Salt og pepper etter smak.
-Kok opp fløten, tilsett smør og rør til sausen er glatt. Tilsett urtene og smak til med salt og pepper
blåbær sa for siden:
Å, sandefjordsmør er best!
Iselilja sa for siden:
Takker for så mye, dere! :) Gleder meg til laksemiddag nå! :sikle:
Victory sa for siden:
Og her er et tips til:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30591
Spiser den nå. ;) Med paprika og løk philadelphia, den var forsåvidt ikke like god som den med pepper.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.