< Tilbake til oversikten

Trenger litt Hjelp.

Stam sa for siden:

Startet på lavkarbo for 3 uker siden og har tatt av ca 8 kilo.
Skal ned mye mer, men spørsmålet er rettet mot grønsaker og fett inntak.
Er ikke flink å lage grønnsaker, men spiser mye kinakål litt tomat og løk til maten, er dette nok eller burde jeg spise mer?
Det andre spørsmålet er: hvor mange kalorier jeg bør spise? vet at man ikke skal se på dette, men jeg ligger på rundt 2000 for dagen og da er jeg aldri sulten.

En ting er i hverfall klart, etter at jeg begynte på lavkarbo har livet blitt mye bedre, har så masse energi at jeg har begynt å trene 4-5 ganger i uka og føler meg mye bedre en på lenge.

Charlott sa for siden:

Du går ned i vekt og formen er fin, da hadde jeg fortsatt uforandret jeg :) Hvorfor forandre på noe som funker?
Forøvrig, velkommen hit! :D

Stam sa for siden:

Skjønner jo det, er bare litt demotivert, har trent mye siste uka og vekta er den samme. kommer meg til maks 15 karbo for dagen, klarer rett og slett ikke å spise mer:)

Kitt sa for siden:

Har du trent mye, binder kroppen vann og bygger muskler (eller omvendt:p).

Og du bør nok spise mer grønnsaker! Er jo masse å velge i!

Litt grønnsaker til minst to måltider pr dag!

Kinakål inneholder ikke mye næring og tomater kan være partystopper for noen!

Dropp å tenke på kaloriene før du har stått bomstille i mer enn 4-6 uker. Først da kan du snakke om et platå!

Lykke til videre!:heia:

LenaBeatrice sa for siden:

Du har jo hatt et SUPERT vekttap!! :-))
Jeg ville lent meg tilbake var jeg deg og fortsatt som før.
Synes du skal bruke målebånd for å se om du minker, selv om vekta står rolig. Det kan nemlig skje.
Går det noen uker uten at du minker, eller at vekta går ned så ville jeg gjort forandringer i kosten.
Men med det resultatet du har hatt hittil så synes jeg ikke det er nødvendig etter så kort tid som en uke uten vekttap.

Er du jente..? Kanskje det er "det månedlige" som spøker på vekta?

Stam sa for siden:

takk for mange fine svar.
Så over hva jeg har spist den siste uka og fann ut at jeg har spist noen burgere som inneholder potetstivelse. kan vel være dette?
Har bestemt meg i dag å ikkje se mer på vekta, merker jo at vanlige og arbeids klær er blitt større:)

Er mann forresten, så tviler på det er det du sier:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.