< Tilbake til oversikten

Middagstilbehør

Tiril77 sa for siden:

Skal prøve Isets blomkålstappe i morgen. og av og til bruker jeg linsepure.. Hva bruker dere andre som tilbehør til middagene?? Ønsker litt flere ideer og oppskrifter en bare salat... :sikle:

elian sa for siden:

Jeg bruker stort sett vanlige grønnsaker. Kokt blomkål eller brokkoli. Har jeg kjøtt som biff eller kyllingfilet, da bruker jeg salat. Noen ganger lager jeg wok med masse deilige grønnsaker som bambusskudd, bønnespirer, vannkastanjer, løk osv....

Kålrabbistappe er jo veldig godt også da.....

Jeg har alltid 2 eller flere typer grønnsaker som tilbehør, ellers blir det for kjedelig.... :rolleyes:

HP sa for siden:

Vi er litt hektet på linsestuing for tiden :p Det er godt det! :D

elian sa for siden:

Oppskrift? Det eneste jeg har prøvd er kikertpure som jeg fant oppskrift på her inne et sted.....

guro sa for siden:

Det går endel i dampet brokkoli her om dagen - synes det er litt mer krevende med grønnsaker nå om vinteren. Opprinnelig prøvde jeg å ha 2 grønnsaksretter ved siden av proteinene. Noe somer veldig godt er å frese/surre løk, sopp, paprika og squash alt i terninger. Som variasjon går det ann å ha en boks tomaterover også, og litt krydder. Fløtegratinert blomkål (fedons kokebok) er godt til koteletter og slikt. Har du gått gjennomoppskriftene her inne? Det ligger endel bra tips her inne. Har du prøvd blomkålrisen (jukseris)?

aveline sa for siden:

Jeg bruker mye bønnespirer, og later som at det er pasta.
Dessuten er jeg glad i Thai-mat - og der er det mye godt av gr.saker å blande sammen med hovedrett.

guro sa for siden:

Å, takk. Nå skal jeg huske å sette i gang spireaparatet. Ferske vintergrønnsaker! Spirer alfaalfafrø og mungbønner!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.