< Tilbake til oversikten

Nydelig texmex middag

Alexandra87 sa for siden:

Dette er min første oppskrift her inne, så er litt usikker på karbene, men det er ikke all verden.

400 g kjøttdeig
Taco krydder (benytt lavkarbo mixen som er slengt sammen her inne på siden)
En pakke med Philadelphia ost
En rødløk
Sopp
Paprika
Revet ost
Rømme
Guacamole (Lavkarbo)

Ta frem en ildfast form, og smør philadelphiaosten i bunnen av formen. Stek kjøttdeigen og tilsett tacokrydderet, og legg over philadelphiaosten. Stek deretter soppen og paprikaen med litt grillkrydder og tilsett løken og ha dette over kjøttdeigen igjen. Strø til slutt revet ost på toppen og stek på 180 grader i ca 10 min (til osten har smeltet).

Serveres med rømme og guacamole ved siden av.

Dette er en rett jeg har spist MYE, og har bare gjort den om til lavkarbo nå, veeeldig god:)

Charlott sa for siden:

Høres godt ut!

Angel!! sa for siden:

Dette prøvde eg meg på til middag i dag, og det var fantastisk godt:)
Takk for god oppskrift:D

StegforSteg sa for siden:

Nammis - denne skal jaggu jeg prøve å :)

Jabba sa for siden:

Oi! Høres spennende ut!

merethe1 sa for siden:

går en ut av ketose når en bruker vanlig kryddermix og salsa-saus??

arnakristin sa for siden:

Hei,
Mange krydderblandinger inneholder forholdsvis mye sukker og gjerne stivelse, salsa inneholder også forholdsvis mye kh. Det er jo totale inntaket av kh pr dag som er avgjørende for om du er i ketose eller ikke. I og med at kh kvoten er rimelig lav når man spiser ketogent så er det veldig viktig å være bevist på hvor kh kommer fra og det skal i hovedsak være fra grønnsaker. Derfor synes de fleste av oss på ketogent kosthold det er viktig å unngå ingredienser som inneholder unødvendige kh som sukker og stivelse i krydderblandinger etc.

Iselilja sa for siden:

Dette blir middagen i morgen! Hørtes nydelig ut! :)

Alexandra87 sa for siden:

Godt å høre at den falt i smak;) Var middag hos meg igår, og lunsj på jobben idag:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.