Fett kan du spise veldig mye av, 150- 200g i døgnet. Det trengs for å holde fettforbrenningen oppe!
Dersom du er en sofasliter trenger du ikke mer enn ca 1g protein pr kg kroppsvekt. Dvs veier du 80kg trenger du ca 80g proteiner i døgnet!
Leveren kan nemlig omgjøre overskuddet av proteiner til glukose, og DET vil vi jo ikke ha noe av!:eek:
Drikker du nok? Veldig viktig å få i seg opp mot 3 liter væske i døgnet!;)
Jeg gjorde heller ingenting første uke på denne kuren, dette p.g.a dårlig rygg, men gikk fremdeles ned, så det er nok mulig du må øke fettinntaket litt og drikke mer veske.
Og er en sofasliter, så kan en jo gå til jobb, skole eller butikken, så får en både litt frisk luft og man får bevegd seg litt :)
Jeg må komme meg opp fra omtrent 2 liter vann til 3.
Jeg har nok spist alt for mye protein. Har ikke vært flink og målt proteininntak, kun karbene.
Jeg er heldigvis glad i fett, har ikke noe problem med å spise rent meierismør fra boksen.:D
Vi skal grille koteletter i dag, så jeg får sørge for å snoke tak i flesket til resten av fæmilin.:p
Hvorfor er det bedre og få karbene fra grønnsaker i forhold til brød? Jeg er ikke så enormt glad i de grønnsakene jeg kan spise..
Du vet egentlig ikke hva du driver med, du, gjør du?
En brødskive på 50g (liten brødskive) inneholder noe sånt som 20 til 25 gram karbohydrater!:eek:
Til sammenlikning er det pr 50g blomkål 1,45karber!:heia:
Karbohydrater gir blodsukkerstigning=> insulin skilles ut=>fett lagres
Få/lite karber=>ingen blodsukkerstigning=> lite insulin=> ikke noe fettlagring
Karbene skal du får fra grønnsaker som også gir deg viktige vitaminer og mineraler!
Du kan da velge i et hav av grønnsaker. Er jo mange flere som vokser over jorden enn under!:p
Kanskje du skal prøve å tilberede dem på nye måter? Tror du vil få deg en overraskelse da!
Du skriver at du spiser masse....men spiser du deg passe mett?
Som skrevet over her, for mye proteiner kan bli glukose, men du skal også tenke på at for mye fett kan gi det resultatet at kroppen bruker bare fettet i kosten som energi, ikke ditt lagrede kropsfett.
Og du har bare spist ketosemat i 5 dager....
Jeg har den tanken at du disse 5 dagene kanskje har vært ganske sulten, pga at kroppen tømmer sine glykogenlagre og venner seg til fettforbrenning.
Fort gjort å spise litt for mye da kanskje?
Bare en tanke :-)
Det er eller ikke helt unormalt at det kan drøye litt med vektnedgang i starten.
Jeg har spist meg passe mett. Noen dager har jeg vært litt sulten i perioder, andre dager har jeg så å si ikke hatt sultfølelse. Men jeg har spist for mye protein, og for lite karber. I dag har jeg fått protein under kontroll, vært flink og veid og registrert.
men mangler 10 karber, men bare 3 protein..:rolleyes: Jeg veier 69kg
Hva spiser jeg nå for å fylle på det siste da? Jeg er ikke sulten heller...
Mileyme: Må du følge ketolyseopplegget da?
Den energiprosentfordeling du har oppgitt er jo helt ypperlig sett med LCHF øyne :-)
Jeg ser du skriver at du mangler karbo, men det er ingenting som sier at du må spise mere karbo enn det du gjør, med mindre du da vil følge ketolyse strikt.
Ser også at du ikke veier så mye for mye (tror jeg da), og det kan godt være en grunn til at du ikke går ned i vekt...mulig kroppen din ikke er helt enig med deg i dine ønsker om vekttap?
Diett.no er veeldig lav på karbohydrater, av en eller annen grunn. Om du tar matvarlisten her og legger sammen vil du trolig komme høyere (etter min erfaring ca dobbelt så mye, men kan jo være jeg har spesielt uflaks eller noe)
Ja, det la jeg merke til også...at det ikke stemte helt med det som står på varene....men da var det kanskje ikke så ille da!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.