kutch sa for siden:
HEisannn!
Har lest forumet lenge, men ikke skrevet noen inlegg før nå. Følger Atkins kategorisk, startet i fjor sommer, da tok jeg av nesten 16Kg på under 3 måneder, men så stoppet det på 96Kg, krøp opp til 98, og har vært der siden. HAr forsøkt å omstarte induksjon et par ganger uten særlig hell.
Jeg er litt lite flink til å drikke mye vann, dvs, på ettermiddag og morgen drikker jeg MYE vann, ca. 1 liter, men de 8 timene på jobben går det stort sett i kaffe.
Er ellers nøye på karbohydratene. Spiser en proteinshake til frokost, holder meg til ca. 5g til lunsj, da fra salat som regel, og ca. 10-15g til middag. Dette under induksjonen. Har stort sett bare lagt til nøtter (peanøtter, valnøtter) i VVT, stopper gjerne på 30g mere for å nå et trivselsnivå - jeg kan ikke tro at det er der min karbogrense ligger :)
Så jeg tror jeg rett og slett har for stor apetitt kanskje? Tipper det kanskje kan være på tide å se på hvor mange KCal jeg får i meg om dagen; ser av medier at årsaken til at Atkins stort sett fungerer bra er at proteiner holder en mett lenger om gangen - ikke helt tilfelle hos meg, jeg er glupsk av natur, og har bra kapasitet i magen :)
trener forøvrig 2 ganger i uka på sats, da sykler jeg gule timer. Det er hardt nok, forsøkte en tredje dag med vekttrening, men uten karbohydrater gikk det rett i dass. Det er tungt bare med syklingen, og skuffende uten noen resultater også.
Tar gjerne tips, vet at disse platåene kommer, men etter et halvt år med jerndisiplin så hadde jeg håpet at det snart skulle skje NOE.
Jeg ANTAR at jeg må redusere på antall KCal også, BMR sier ca. 2600 for min alder/vekt, så jeg bør vel uansett ligge på ca. 2000 skal jeg ned i vekt?
Svar tas i mot med takk, og selv takk for alle de flotte inleggene jeg allerede har fått lese her!