Mulig jeg legger denne tråden feil altså.. men men... Ny og grønn som jeg er!
[color=darkgreen][/color] men problemet mitt er: jeg skal ha barseltreff hjemme her om ikke så lenge. og da har jeg jo lyst til å servere noe godt som jeg også kan spise.. Er bare dumt å lage noe fristende godt til de andre, som ikke jeg kan spise.. Sånt blir man jo bare sur av :hylgrine: Så det jeg lurer på er altså.. Er det noen der ute som har noen ideer/oppskrifter på god, lettvind og billig Lindberg mat der ute? (eller Atkins.. Hovedsaken er at det er lite karbo) Og så var det desserten/snacksen.. Tenkte litt på fruktsalat med krem.. men hvilket søtningsstoff bør jeg bruke i kremen da?? Hva er best.. har tenkt litt på grønnsaker og dipp også.. Hva passer best synes dere??
oj det blir vel koselig:) skjønner godt du vil lage noe du kan spise også, fruktsalat med krem var jo et godt forslag syns jeg..aspartam skal være et bra søtningsstoff å bruke til krem.du kunne jo kansje lage en salat ?eller grønnsaker og dip er jo bra det også.sikkert godt å ha det lettvint med en liten baby i huset:) lykke til og kooooooos dere:) [color=magenta][/color]
salat er jo lettvindt å greit da.. Kyllinsalat kanskje?? Får se om jeg får noen gode tips og ideer senere idag også.. Kunne godt tenkt meg å prøve noe nytt og spennende.. Spekemat blir litt eksklusiv mat sånn til et barseltreff på en formiddag og hverdag.. men takk for tips :D
Salat: issalat, rucola-salat, fersk ananas, cherrytomater, agurk, rødløk, cashewnøtter, fetaost. + dressing laget av rømme + "Gresk dressing"-mix.
Kokte egg, skinke, ost, syltetøy. Oppskjærte tomater og agurk.
Til drikke har jeg juice + sitronvann.
Kake/dessert pleier å være ostekake med nøttebunn i steden for kjeksbunn. Og jeg søter ostekaka med fruktose eller Natreen. (I kaka er det 1 beger seterrømme, 1 pakke Filadelfiaost, 1 boks fløte + sitronsaft)
Synes fruktsalat med krem hørtes ut som en kjempegod ide! Kremen trenger jo ikke søtes så mye heller den? På cafeen jeg jobbet søtet vi aldri kremen i det hele tatt; det var bare pisket kremfløte. Frukten er jo søt i seg selv? :) (sånn hvis du ikke tør å begynne å rote med kunstig søtningstoff altså...)
Ellers kan du selvfølgelig ha nøtter på bordet - eller hakkede mandler på fruktsalaten.
Stangselleri og agurkstenger med dip er alltid en vinner, pleier å bli brukt på kvelden, da, men det funker vel like bra på formiddagen!!
Tror du dine gjester forventer seg lunsj eller bare noe å tygge på? Du kunne jo prøvet å lage slike Nutty Cheese Muffins som alle skryter sånn av her inne! (de er visstnok helt fantastiske!!)
Du kan selvfølgelig også lage salat med osteterninger for eksempel, eller andre ting oppi; avokado, stekt bacon, rødløk, purre, pinjekjerner, sopp, flere typer salat, stangselleri, eplebiter etc etc :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.