< Tilbake til oversikten

Ang sukkerfri sjokolade

Poca sa for siden:

Har sett i flere tråder at det foreslås sukkerfri sjokolade om man vil ha litt helgesnacks. F.eks megabite som selges på rema. Jeg sitter med en sånn nå og leste heldigvis næringsinnholdet før jeg spiste den.. Står at den inneholder 14,9 karber på tross av at den bare veier 26 gram, prosentvis blir jo det godt over 50%. I tillegg inneholder den søtstoff..

Om man først skal spise så mange karber, er det ikke da bedre med sånn 70-80% sjokolade. Tipper de ikke inneholder så mye mer karber og de er vel også fri for søtstoffer? 15 karber for en sånn liten sak blir så mye at jeg tror ikke jeg klarer å nyte den, så legger den bort..

Noen som vet om noen bedre alternativer?

Carisma sa for siden:

Megabite inneholder vel kjeks, det drar opp karbene.

wollafruen sa for siden:

Tror brorparten av de er sukkeralkoholer, hvis jeg ikke husker feil. Er flere måneder side jeg spiste en sånn,så husker ikke. Da er det jo ikke så farlig. Men søtstoff bør man uansett etterstrebe å ikke innta det heller. Alt med måte.

nellie sa for siden:

70% sjokolade har ca 30 karber pr 100 gram:)
Du kan trekke fra sukkeralkoholene på mange sukkerfriesjokolader.

moochie sa for siden:

Du kan også lage din egen sjokolade, enten av kakaosmør kjøpt på helekost eller av 86% sjokolade kjøpt på vanlig butikk. Det er skikkelig digg, og med små sjokoladebiter, er det ikke så mange karber i hver sjokolade.
Jeg lagde noen igår, brukte en oppskrift jeg fant her inne, og gjorde den "min" med litt bringebær couli og fløte. Søk opp sjokolade i oppskrifter, så finner du masse digg :)

Jabba sa for siden:

Megabite spiser jeg ikke - den inneholder for mye karber. Prøv heller den mørke sjokoladen fra Cavalier eller Sukkerfritt. Eller sats på den du nevner - 70% sjokoladen....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.