Jeg er nå inne i min 2. uke på kosterstatter fra EasyLife - og den er rimelig dyr, for å si det slik.
Har gått på Nutrilett for mange, mange år siden - og synes de er ganske lik i smak i alle fall. For moro skyld tok jeg og sammenlignet innholdet i Nutrilett kontra EasyLife - og jeg må innrømme at jeg egentlig ikke skjønner hvorfor jeg ikke kan bruke disse 2 om hverandre?? Jeg har vært i ketose med EasyLife pulveret, men jeg ser av andre tråder på forumet at Nutrilett er full av karbohydrater.... men kan ikke skjønne at EasyLife har noen færre karbohydrater??
Skal snart av pulverkuren - men venter på ketolyseboka før jeg bestemmer meg for å "ta diett delen av EasyLife" på egenhånd. Følger kurset foreløpig, med andre ord.
Nutrilett - hvorav 5 poser pr dag EasyLife - hvorav 3 poser pr dag
Verdiene til Nutrilett først - deretter EasyLife i parantes for en dagsdose:
Vekt, gr: 165 (144)
Energi (kcal) 560 (510)
Protein, gr 59 (51)
Karbohydrater, gr 51 (50,4)
hvorav sukkerarter, gr 44 (48,9)
Fett, g 13,4 (11,1)
Er som du sier ikke særlig stor forskjell på tallene. Men det kan likevel være noen vesentlige: hva består karbohydratene i Nutrilett av? hvordan er innholdet av vitaminer og mineraler?
Soya: Påvirker hormonene, og kvinner under overgansalder bør ikke innta soya i særlige mengder.
Fruktsukker snakker vel for seg selv... Aspartam kan skade nerver blandt annet. Maisstivelse er verste sort for blodsukkeret! :_oy: Laktose er vel melkesukker? Sakkarose er også en sukkerart. Maisolje (og soyaolje) er garntert ikke kaldpresset, og anbefales ikke pga høyt innhold av omega 6 og 9.
Ved første øyekast vil jeg si dette ser ut som siste oppsopet etter at siste rest av verdi og næringsstoffer er hentet ut... :rolleyes:
Forøvrig ville jeg ikke putta i meg Easylife pulveret heller jeg, men i valget mellom 2 onder er det ikke særlig vanskelig :nei:
Hjelp! Så nøye leste jeg det ikke! Fillern, har kjøpt en boks med nutrilett. Får ha det som krisemat når jeg ikke orker noe annet, da....
Jeg liker heller ikke pulverkurer, og selv om jeg følger EasyLife kurset, kommer jeg til å ordne min egen diett. Tror jeg går litt saktere ned i vekt da - men det får så være!
Skal prøve meg på ketolysekuren først, for deretter å gå over på lavkarbo á la Fedon m/egne modifikasjoner.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.