< Tilbake til oversikten

Lavkarbo blir en belastning ...

anonymen sa for siden:

Hei kjære godtfolk!

Jeg føler det å spise lavkarbo har blitt en belastning i det siste. Har lyst å spise mer 'normalt' (unormalt?).
Bakgrunnen er at i jula var jeg i syden, og det var rene karbofesten der nede i solsteiken. Gikk opp 9(!) kg på en uke, men de ramlet av etter 3 uker heldigvis.

Har gått på lavkarbo, med to sifret utskeielser, siden mars i fjor. Ønsker å trappe ned gjevnvis til mars måned, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette.

Er jo ungdom og har planlagt å feste i en god stund fremover å smake på livet, og vil jo bli meget overvektig om erfaringen fra syden skal slå rot permanent.

Hvordan kan jeg beholde vekta, pluss spise mer normalt? Er innstilt på å trene mer, å ikke spise poteter, ris å hele den stivelse\hvete-mølja der - så karbonivået blir jo lavere enn før jeg begynte på lavkarbo. Finnes det et 'nedtrappingsprogram' som er gratis, og som faktisk fungerer..?

Hilsen studenten :)

Photobscura sa for siden:

Hva med å prøve Fedon? Boka/bøkene kan du låne på biblioteket.

Gracella sa for siden:

Det er da ingen problemer med å feste på ketolyse eller lavkarbo??
Velg tørre viner med mindre enn 5 gram restsukker pr liter, rent brennevin blandet med sukkerfri brus eller lavkarboøl....

nellie sa for siden:

Fedonish er bra:heia: Ellers, hvis ikke du har så mye å gå ned, så er det vel ikke noe i veien for å bare ikke spise stivelse i form av poteter osv, få i deg proteiner og en fornuftig menge med fett.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.