< Tilbake til oversikten

Leamus og stress - sammenheng ..?

mofe sa for siden:

Jeg har aldri vært noe "plaget" med leamus, kanskje et par ganger i året.

Så tenkte jeg å høre med dere om det kunne være en sammenheng med at det har vært litt ekstra stress i livet mitt de siste par ukene.

Men, smart som jeg er, googlet jeg litt først ;)

Dette fant jeg her:

Men av kommentarene under kan man lese at det at det kan skyldes kalsiummangel bare er tull.. det foreslåes også at søvnmangel kan være en årsak, også krommangel, og det foreslåes å ta magnesium (krampedempende). Selv om jeg har sovet godt det siste, har jeg sovet mindre enn før, snitt 7 timer i døgnet..

Jeg er egentlig ikke ute etter å ligge med saltvannsomslag og alt mulig for å bli kvitt det, det er jo ikke akkurat direkte plagsomt, det varer jo i toppen ett kvarter hver gang, toppen 3 ganger om dagen.. Mere det at jeg, som alltid, er nysgjerrig på hvordan kroppen reagerer som den gjør, og hvorfor. :)

Så - noen med litt leamus-erfaring her, som har forslag på hva det kan skyldes? Jeg tipper stress, men jeg er jo ingen erfaren leamuslider ;)

Fant forresten dette på helsenett.no

Photobscura sa for siden:

Åh, jeg ser stort sett alltid en klar sammenheng mellom leamus og stress. Som i dag morgest og fram til jeg hadde fått alt junket mitt i hus så har øyelokket hoppet i timesvis! Det begynte å slippe da jeg så enden på pakkinga og flyttinga. Digg, for det er jo så irriterende, hvor som helst, liksom. Bare ikke øyelokket!

JenJen sa for siden:

Jeg får leamus av stress :ja: Før i tida fikk jeg det oftest i ansiktet, men nå får jeg det inni magen og i armer og lår :rolleyes:
(Familie er som regel utløsende stressor for min del :lol:)

mofe sa for siden:

Hmmja, det er stress jeg også tror det kommer av. Glemte å si at det er på øyet da, kun høyreøyet av en eller annen grunn..? Ikke plagsomt, bare irriterende - også ser det jo temmelig teit ut, men nå har jeg vært så "heldig" å bare hatt det når jeg er alene. :p

Litt komisk om man fikk det under en intens samtale.. hadde sett ut som man levde seg skikkelig inn i den andre, og var VIRKELIG begeistret og desperat interessert, haha :D

JenJen sa for siden:

Jeg hadde det i tre uker sammenhengende en gang, mellom øyenbrynene :_plystre: Kjempekult..

Kanutten sa for siden:

Varer leamusen lenge kan man faktisk bruke botox for å få musklene til å slappe av... Må injiseres av en lege vel og merke..

mofe sa for siden:

Jeg skal ALDRI skal ta botox, etter at jeg ble kjent med ei dame som hadde mistet stemmen pga at legen hadde satt Botoxen feil.. Hun hadde ikke mistet stemmen HELT, men det var omtrent umulig å høre hva hun sa.. og hun visst aldri til å bli noe bedre.

Tulip73 sa for siden:

Det kan også være endringer i synet. Er du mye plaget kan en tur til opptikkeren være lurt.

Carisma sa for siden:

Jeg har hatt masse leamus i mitt liv, på de merkeligste plasser (midt på ryggen, i kneet osv). Og det er definitivt stressrelatert. Men en tablett magnesium hjelper på noen minutter :ja:

Gracella sa for siden:

Hmm, jeg fikk leamus i høyre øyelokk i fjor sommer/høst og har vært plaget av det siden.
Har ikke vært stresset som jeg vet, jeg tar kalsiun og magnesium uten at jeg kan si at det skjer noe.
Sover akkurat like lite som jeg har gjort hele mitt liv (eller egentlig sover jeg litt mer nå)
Heldigvis er det ikke like ille som det var i begynnelsen, da trakk halve øyelokket seg litt opp - og det var merkbart!! Nå er det mer en liten sammentrekning med litt dirring. Allikevel føler man at det synes og det er ekkelt!

Håper noen her inne har et godt kjeærringråd mot dette.

mofe sa for siden:

Jeg mener ikke å være frekk, men hvor har du det ifra? :)

Kanutten sa for siden:

Dvs har du astigmatisme kan du også oppleve det. Og da er et besøk hos optikern lurt.. Det er sant det..

mofe sa for siden:

Jeg har skjeve hornhinner ja.. men rart at det plutselig skal starte nå, jeg har jo aldri hatt trøbbel med leamus før? Mystisk. Hvis det fortsetter bør jeg vel kanskje komme meg til optikeren, da..

Carisma sa for siden:

Synet endrer seg hele livet, så det kan jo være noe som har endret seg i det siste?

Kanutten sa for siden:

Synet bør ikke endre seg hele livet.. Men at man blir presbyop er helt vanlig.. Dvs at ved 50 år alder blir armene for korte..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.