Veldig forvirrrende oppsett,men jeg tolker det dithen at den inneholder i hvert fall 25g fruktose og er dermed så absolutt ikke noe lavkarboalternativ!:nei:
Den heter Xocai:) Var veldig forvirrende ja...
Det er et pyramidespill og de selger denne sjokoladen...
Skal visst være helsefrembringende på andre måter. Men, er nok ikke noe for oss her inne:(
Dersom Atkins ikke er veldig i mot søtstoff og du bare tenker på karbene, må du da kunne spise litt av de andre sukkerfri sjokkisene en sjelden gang!:p
Nå tar du vel i litt :p. Det finnes for det første flere varianter enn akkurat den atkinssjokoladen. De er søtet med maltitol, og sånn sett kan man jo også spise andre maltitol-sjokolader, som Cavalier, Cloetta etc.
Men greit å holde det til et minimum, for det første opprettholder det søtsuget, for det andre opplever mange en mildt sagt lakserende effekt :p.
Fruktose må dere for all der holde dere unna! Skjønner ikke hvordan Fedon fortsatt kan abefale det, i mine øyne er det verre enn vanlig sukker.
Det går faktisk an å lage sjokolade selv :) Jeg kjøpte kakaosmør i en helsekostbutikk i Oslo, den inneholdt ingen karbohydrater. Jeg tilsatte et par skjeer med kakaopulver (laveste jeg fant så langt har vært 12g per 100g, men du bruker jo ikke mer enn ca 10g) Bruk så et kunstig søtstoff, noen vaniljedråper og eventuelt litt fløte og hurra, deilig sjokolade med få karbohydrater. :)
Men! Jeg tror ikke jeg vil anbefale å lage seg "søtsaker" hver dag, jeg holder det som helgekos eller på dager der jeg trener, for jeg synes ting med kunstig søtstoff øker appetitten min for mye.
Dere er veldig opptatt av helsekost sjokolader, (og det er helt greit)jeg har selv kjøpt et par av atkins sjokoladene og de er veldig gode.
Men ellers er freia sjokoladen Premium 86% coca helt super. Inneholder 19 g karbohydrater pr 100 g og man får den i vanlige matbutikker til en grei pris.
Jeg har spist xocai! Men bare en halv av gangen. En halv sånn nugget, that is. (=3 karber) Det kommer jo i flere forskjellige former. Hvis man er estreng på at karbene overhodet ikke skal komme fra noen "usunne" kilder, så holder man seg unna=)
Har snakka med noen entusiastiske Xocai-brukere i helga. Man skal visst ta en sånn sjokolade i begynnelsen av hvert måltid, fordi det demper sult og søthunger. Men det koster ganske mye, 1000-1200 pr mnd. Synes det blir dyrt i tillegg til vanlig mat.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.