Jeg vet dette er individuelt, men når går de fleste ut av ketose?
Jeg har gått på ketolyse tidligere, og lå da 15-17 kh om dagen.
Tenkte jeg nå skulle spise lavkarbo, men ikke være i ketose.
Merket på kvelden første dagen at jeg var i ketose, og da jeg tenkte over hva jeg hadde spist kom jeg ikke oppi mer enn 20 kh. Har økt de neste to dagene, og ligget på 30-35, men er fortsatt i ketose.
Det er veldig forskjellig hvor lang tid det tar, men jeg merket godt på kvelden første dagen at jeg var i ketose.. Testet i tillegg med stix dagen etter.
Gøy å se svarene deres!
Jeg lå som sagt på 15-17 karber da jeg gikk på ketolyse og gikk ned 30 kilo på 4 mnd! 2 svangerskap og et karborikt kosthold senere er alt på igjen.
Håper jeg kan ligge på 30-40 og fortsatt gå ned..
Nei, det var helt sykt. Men å kalle det ketolyse er bitteliten løgn, for jeg var så matlei at jeg fikk i meg veldig lite mat og veldig lite fett. Men det begynte opprinnelig som ketolyse.
Jeg har PCOS, og reagerer veldig positvt på lavkarbo (og tilsvarende negativt på karbo).
Etter jeg i fjor gikk ned 23 kilo, spiser jeg akuratt det jeg vil ha uten å legge på meg noe særlig. Er utrolig, fordi før ketolysen kunne jeg knapt spise en sjokolade før det la seg på kroppen. Ganske digg å ha den friheten, men aner ikke hvorfor forbrenningen har blitt så god :P
Er det så viktig å vite opp til hvor mange karber man er i ketose ved? Eller når vekta stopper opp? Man kan fint være i ketose og ikke gå ned i vekt, og det kan være pga for mye karber, for mye mat, for lite mat, stress osv.
Det viktigste er vel at vekta sakte, men sikkert går nedover, ikke om man får utslag på ketostixen eller ikke.
Jeg får utslag i opptil 20-25g, spiser jeg over 1dl. typ opptil 2dl fløte i løpet av dagen kan det være at jeg ikke får utslag.
Vet du, det har jeg faktisk aldri funnet ut av! Så jeg aner ikke :o. Nå har jeg ikke målt med ketosticks på sikkert et eller to år heller, men kom aldri så langt som å sjekke hvor toleransegrensen min er. Ikke har jeg noen symptomer på ketose lenger heller, det har jeg ikke hatt siden de første par ukene etter at jeg begynte med Atkins for over tre år siden, så det er umulig for meg å si om jeg går inn eller ut av det.
Tidligere har jeg ramlet ut av ketose når jeg har spist mer en 20 karbs pr dag, denne gangen har jeg spist over 30 og fortsatt vært i ketose. Jeg vil heller ikke være i ketose siden kroppen min ikke tåler det så godt. Så jeg har til tider spist en riskake eller to bare for å være sikker på å ikke komme i ketose.
Men jeg ser at jeg går fortere ned ved å være i ketose, men velger heller den sakte medtoden slik at jeg føler meg frisk underveis.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.