< Tilbake til oversikten

Luft i magen ...

Jojodama sa for siden:

Har så enormt mye luft i magen, og den lufta vil ikke ut! Så det har jo resultert i kjempemage og vond rygg. (Var nok også en smule forstoppet, derfor den vonde ryggen.) Flere som har det sånn? Det er første gang jeg opplever at lufta ikke vil ut. :rodme::p

What to do?

Photobscura sa for siden:

Du skulle vel ikke muligens ha spist sjokolade eller noe annet med kunstig søtning (maltitol), vel? Jeg opplevde det helt motsatte når jeg la om kosten. Fra å være oppblåst tjuefire sju, så har jeg knapt nok luft i magen lenger.
Men klart, om du er litt forstoppet så kan det hende det er litt luft i tillegg. Prøv å legge linfrø i bløt, og spis noen skjeer av det. Ellers er en neve blåbær mageregulerende. Ikke kjempeketolysevennlig, men det finnes verre.

Jojodama sa for siden:

Aner ikke hva jeg kan ha spist... det her har vart i noen dager nå. Men fikk "tømt" meg idag da, så da håper jeg at luftproblemet også forsvinner. Sånn generelt sett er jeg også mindre oppblåst, og langt mindre vindfull
(:p) på ketolyse enn ellers. Så dette var nytt for meg! :confused:

Du vet vel om du har spist noe med kunstig søtning, vel? :geip:
Bra du har fått tømt deg, det er ikke særlig behagelig å være forstoppet! Heldigvis er det for de fleste ikke vedvarende.

Tønneklara sa for siden:

Hva har du spist da? Tror svaret ligger der.
Jeg har faktisk sluttet å "fise" etter jeg begynte med lav-karbo! Magen min er helt fantastisk! Og jeg har vært en del plaget med oppblåst mage i alle år...

Frk.Sofie sa for siden:

Det er sikkert noe du har spist, det har sluttet å "blåse" her også etter omlegging for halv annen uke siden..

Jojodama sa for siden:

Nja...spiser noe med søtning "hele tiden",og har ikke reagert på det før.:p
Men siden du satte meg på sporet så tror jeg at jeg har funnet syndern; natreen!
Bruker vanligvis splenda som søtning, men var fri og brukte natreen. Kan det være det, tror du? (Så er det jo også fullt mulig at det bare er sånn avogtil. Man blir forstoppet og stinn "uten grunn".)

Men, nå er det over-heldigvis! :D

Det vet jeg ikke. Har aldri brukt Natreen. Sånn ellers bør man begrense bruken av kunstig søtning. Og Natreen inneholder så vidt meg bekjent aspartam, så det bør man være forsiktig med ;).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.