Dette er visstnok et godt tegn - men det er ikke så bra for meg som sitter foran PC hele dagen :(
Er nå på min 3 dag med lavkarbo, og hodepinen er virkelig tilstede. Hva kan jeg gjøre for å bedre / unngå denne hodepinen? Hvis det "bare er sånn" - hvor lenge "er" det sånn da?
Er litt forskjellig hvordan man opplever den og hvor lenge den sitter.
Jeg hadde hodepine den første uka. Leste et tips om å drikke masse vann.
og dette har fungert hos meg.
På de dagene jeg får i meg lite vann kan jeg få verk, men går som regel bort ganske fort.
Men som sagt er det veldig vanskelig å si hvordan det blir for deg!
Men lykke til. Håper den forsvinner fort hos deg også! :)
Synes ikke jeg gjør noe annet enn å drikke vann. Men : vann inn --> vann ut liksom.
Jeg skal nok overleve - men muligens ikke i lengden - da jeg har slitt mye med hodepine som kom fra nakke / skuldrer. Er overfølsom når det gjelder hodepine tror jeg.
Jeg har gått på lavkarbo kost i snart 5 uker og har litt hodepine sånn til og fra. Tror det er viktig som de andre sier å drikke mye vann.
Men jeg merker at hodepinen kommer fortere når jeg sitter foran pc. Da blir man oftere stiv i nakke og skuldre:p.
Jeg trener litt styrke for å unngå veldig stiv nakke , også bruker jeg en "varme" krem som jeg smører på nakke og skuldre for å løsne litt opp.
Hvis jeg har veldig vondt i hodet smører jeg litt i panna og tinningen også og da løsner det veldig greit .
Du kan også prøve å drikke saltholdig mineralvann som for eksempel Farris. Du mister en del Kalium den første tiden. Jeg drakk saltholdig mineralvann og har ikke hatt noen problemer med vondt i hodet.
Jeg har vært kjempeflink på det punktet siden nyttår. Fra ca 6 1,5 litersflasker i uka (pepsi max) til maks 1. Og det er faktisk en differanse på ganske mange liter det.
Jeg tror spesielt tennene er glade for å slippe så mye brus ;) Jeg tror også at jeg spiser mer om jeg drikker brus til maten..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.