< Tilbake til oversikten

Hodepine

StegforSteg sa for siden:

Dette er visstnok et godt tegn - men det er ikke så bra for meg som sitter foran PC hele dagen :(

Er nå på min 3 dag med lavkarbo, og hodepinen er virkelig tilstede. Hva kan jeg gjøre for å bedre / unngå denne hodepinen? Hvis det "bare er sånn" - hvor lenge "er" det sånn da?

Mocca :) sa for siden:

Er litt forskjellig hvordan man opplever den og hvor lenge den sitter.
Jeg hadde hodepine den første uka. Leste et tips om å drikke masse vann.

• og dette har fungert hos meg.
    På de dagene jeg får i meg lite vann kan jeg få verk, men går som regel bort ganske fort.
    Men som sagt er det veldig vanskelig å si hvordan det blir for deg!
    Men lykke til. Håper den forsvinner fort hos deg også! :)

Synes ikke jeg gjør noe annet enn å drikke vann. Men : vann inn --> vann ut liksom.
Jeg skal nok overleve - men muligens ikke i lengden - da jeg har slitt mye med hodepine som kom fra nakke / skuldrer. Er overfølsom når det gjelder hodepine tror jeg.

Mocca :) sa for siden:

Hold ut! Så håper jeg det går over!

Nederst på denne siden finner du masse tråder om hodepine. Kanskje finner du andre tips! :)

anette76 sa for siden:

Jeg har gått på lavkarbo kost i snart 5 uker og har litt hodepine sånn til og fra. Tror det er viktig som de andre sier å drikke mye vann.
Men jeg merker at hodepinen kommer fortere når jeg sitter foran pc. Da blir man oftere stiv i nakke og skuldre:p.

Jeg trener litt styrke for å unngå veldig stiv nakke , også bruker jeg en "varme" krem som jeg smører på nakke og skuldre for å løsne litt opp.
Hvis jeg har veldig vondt i hodet smører jeg litt i panna og tinningen også og da løsner det veldig greit .

Håper det går over snart.

Takk har lest de :)

Mest tips om nok drikke og jeg ligger på ca 3 liter vann for dag - noe mer tror jeg rett og slett ikke jeg greier å få i meg :)

aatinka sa for siden:

Jeg hadde også hodepine, men den forsvant plutselig 4. dagen på kvelden. Det var egentlig helt merkelig :)

Håper du snart er kvitt den, for på min hjalp hverken vann eller smertestillende :(

Kanskje den kremen ikke er så dum?

Husker du hva den heter?

Nomy sa for siden:

Du kan også prøve å drikke saltholdig mineralvann som for eksempel Farris. Du mister en del Kalium den første tiden. Jeg drakk saltholdig mineralvann og har ikke hatt noen problemer med vondt i hodet.

Da skal jeg stikke innom butikken å kjøpe litt farris tenker jeg :) Takk for tipset :)

Nomy sa for siden:

Det skader ikke å prøve det i alle fall ;) Håper det hjelper. Jeg drikker mineralvann i stedet for brus. Jeg pleide å drikke mye brus.. :uskyldig:

Jeg har vært kjempeflink på det punktet siden nyttår. Fra ca 6 1,5 litersflasker i uka (pepsi max) til maks 1. Og det er faktisk en differanse på ganske mange liter det.

Nomy sa for siden:

Jeg tror spesielt tennene er glade for å slippe så mye brus ;) Jeg tror også at jeg spiser mer om jeg drikker brus til maten..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.