novemberrosa sa for siden:
Jeg har nesten mistet matlysta. De siste dagene har jeg spist en sjokoladebar og 1 pk.kjeks samt litt grønnsaker daglig. Har ikke veid meg. Tror dere vekta vil stagnere nå hvis det fortsetter slik ?
Jeg har nesten mistet matlysta. De siste dagene har jeg spist en sjokoladebar og 1 pk.kjeks samt litt grønnsaker daglig. Har ikke veid meg. Tror dere vekta vil stagnere nå hvis det fortsetter slik ?
Jabba sa for siden:
Ja! Du vil nok sette kroppen på sparebluss hvis du fortsetter å spise slik.....
StegforSteg sa for siden:
Det er viktig - uansett diett å opprettholde forbrenningen. Ikke la det gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid hvertfall (optimalt 2-3 timer). Om du ikke kjenner sultfølelse - sett på alarm slik at du får i deg noe
Charlott sa for siden:
På lavkarbo slipper man å kikke på klokka, der spiser man når man er sulten ;) Man må selvsagt sørge for å få i seg nok fett/proteiner, men klokka kan man glemme. En ting mindre å huske på :p
Så du tror at hvis jeg fortsetter å spise grønnsaker, kjeks og sjokolade så vil jeg fortsette å gå ned i vekt? Jeg synes ikke at de andre produktene smaker noe særlig godt for tiden.
Fedonisten sa for siden:
Ja det tror jeg. Eller mer korrekt: det er jeg helt sikker på!
Du vil kanskje gå ned i vekt en stund, men kroppssammensetningen din (som betyr helsesituasjonen din) vil bli mye dårligere.
nellie sa for siden:
Det er mange som, når de har det sånn, opplever at apetitten kommer når de "tvinger" i seg litt mat.
Veggpryd sa for siden:
Grønnsaker, kjeks og sjokolade høres ikke ut som en god slankekur, for så si det mildt :eek: Tvinge i seg mat tror jeg heller ikke noen særlig god idé. Er du ikke sulten - så vent med å spise til du er sulten. Hvis du spiser kjeks og sjokolade - da må du vel ha lyst på noe?
Som Charlott sier, så behøver vi heldigvis ikke å se på klokka før vi spiser. Det er det som er så fint med lavkarbo. Du spiser når du er sulten - og spiser til du er mett.
Monicah sa for siden:
nå vet ikke jeg noe om fedon igrunnen, men kan du ikke spise to frukter pr dag? det kan vel hjelpe til:) så kan du vel spise knekkebrød, eller?
Solange sa for siden:
Er det sånn at du går på eurodiett siden du har postet linken her? Litt forvirrende i så tilfelle med Fedon i kostholdsfilosofi. HVIS du går på ED, så spiller det ikke så stor rolle om du bare spiser grønnsker, kjeks og skjokolade, da produktene er laget som små måltider m d det du skal ha av proteiner, fett og karbohydrater, samt div. vitaminer.
Hei,
Nå har jeg forandret til Eurodietten!
Dette er hva jeg spiser om dagene :
frokost: kokt egg eller omelett
lunch: grønnsaker og egg, eller omelett
etter jobb: en sjokolade
middag: frukt og egg
kvelds: kjeks
Jeg drikker te og vann
Jeg har ikke veid meg de siste dagen. Jeg begynte med produktene jeg bestilte,men de falt ikke i smak. Jeg har alltid likt egg!
Hva tror dere om dette?
Kitt sa for siden:
Frukt???:confused:
Kan du spise noe som inneholder så mye karbohydrater når du liksom går på Eurodiett?
Trodde det ikke kom før i fase3 eller noe sånt, jeg!
Er dette alt du spiser???
Ikke noe fett eller noe særlig proteiner?
På sikt er det alt for lite mat og du vil ikke bare sette kroppen på sparebluss, men gå glipp av alt du trenger av vitaminer, mineraler etc!:eek:
Da skal jeg bytte ut eple er appelsin med grønnsakene som står anbefalt i fase 1.
Men jeg lurer på hvordan dere som går på Eurodietten gjør det i løpe av dagen,hva dere spiser og når. Jeg liker så veldig få av de produktene.
Kitt sa for siden:
Flott bytte!:D
Jeg er ikke på Eurodiett, men her har du en Fase1- tråd!
Og Fase2- tråd!
Mange flinke, hjelpsomme erfarne folk i de trådene!:)
arkine sa for siden:
hvem fase er du i da ,, frukt skal du jo ikke ha før i fase tre.
så om du dropper frukten og spiser en ED produkt til ,, 3 om dagen
og et måltid med egg da skulle du gå ned i vekt
om vekten stagnerer ikke godt, og si
jeg spiser frokost :sjokofrokost
lunch: 1 sjokolade bar
middag ,, omelett eller eggerøre , eller kjøtt , fisk,, pluss grønt
kvelds ; kjeks ,eller krembrule
og om extra sulten ,et ED produkt til ,,pannekake
det er i fase to
arkine sa for siden:
i ED produktene er det alt du trenger av proteiner og fett , vitaminer mineraler osv, men en skal spise en del grønnsaker ved siden av .vekten stagner ikke, tvert i mot
å på sikt skal en gå over til Fedon
Kitt sa for siden:
Problemet er jo at hun så og si ikke spiser ED- produktene! Hun liker dem ikke! Og hun spiser kun grønnsaker en gang om dagen!
Det er ikke lagt opp til at man skal spise minimalt på ED. Man skal spise NOK!
Og da er maten riktig sammensatt!:p
Men nå har jeg sendt henne inn i ED- trådene, så nå blir det nok orden på ting!
arkine sa for siden:
ja du har jo rett i det,
Solange sa for siden:
Hei!
Jeg spiser daglig:
frokost: choco cereals
lunsj: omelett eller suppe
middag: MYE grønnsaker, som regel woket, med en dasj soyasaus (har funnet en med lite karber) og hvitløk . Da smaker alle slags grønnsaker godt. Jeg er ikke så himla glad i middagsproduktene, så jeg spiser som regel vegetar soyaburger. Den er god. Får kjøpt den på eurodiettbutikken her i Belgia, og det er et ED-produkt, men vet ikke om den er å få kjøpt i Norge.
Kvelds: kjeks eller pannekake med kanel og litt søtningsmiddel.
Jeg blir også lei produktene av og til, spesielt de salte. Det går an å bytte ut med egg som du gjør, eller lage egne supper. Jeg lager mye spinatsuppe, blomkålsuppe osv. fra bunnen av selv. Er ikke mye jobb. Jeg går bra ned i vekt på tross av dette. Men du må vite litt om lavkarbokosthold for å ikke tukle det til. Det skal være både lite karbohydrater og lite kalorier i det du lager selv.
Håper det hjelper, ellers så får du finne en diett som inneholder mer av det du liker å spise....
Carisma sa for siden:
Du skal ha fått et opplegg av legen når du startet går jeg ut fra? På en legeovervåket diett som eurodietten er det viktig å følge reglene og oppsettet de lager :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.