Hei, jeg er ny her, men jeg har nå gått ned omlag 8 kilo på 2,5 uker og føler at det funker greit. Jeg har egenkomponert lav-karbo kost, og har nok gjordt noe som ikke så mange er enige, men jeg kjører også små doser orlistat i tillegg.
Greia er at jeg ønsker meg en dag i uken med relativt normalt kosthold.
Dermed er det et avbrudd, noe jeg også prøver å unngå.
Så altså kan jeg spise normalt feks på Søndag så lenge jeg tar Phase2?
Jeg leste en del av dette, men det virker ikke som om det er særlig kunnskap på dette.
De fleste virker jo helt hjernevasket og totalt uinteressert i å besvare spørsmålet.
Det hender det er dager da man blir invitert ut på middager, det hender man må gå i fødselsdager, bryllup, etc etc.
Dersom jeg av ulike grunner ønsker å spise karboholdig mat kan Phase 2 virke?
Jeg spørs altså ikke om tullete meninger, men om faktiske svar bassert på kunnskap og ikke masse synsinger. Det nærmeste et konkret svar var vel Vito som hadde prøvd dette.
Er det noen andre med praktisk erfaring eller kunnskap om temaet?
På generellt grunnlag kan man vel si at om en av disse slanketablettene faktisk hadde virket så ville den vel vært ekstremt populær og foreskrevet av leger?
Følg den retningen du har valgt så godt det lar seg gjøre, og forsøk å la utskeielsene være sjeldne. Forøvrig kan man fint gå i middager og selskaper uten å måtte spise masse karbo.
Jeg mener at en annen type karboblokker, med samme ingredienser, er testet ut, - i Tromsø. Wellex heter den.
(Jeg har ingen forbindelse m/dette produktet, nevner navnet ifall noen vil google det!)
Slik jeg har forstått det, hemmer stoffet i hvitbønner utskillelsen av enzymet amylase, - som igjen er det som initialt spalter karbohydrater. (Amylase finnes i spyttet.) Mindre spaltet karb = mindre opptatt karb.
Tenkte også at dette kunne være en redningsplanke i vanskelige matsituasjoner. Som f.eks når jeg er i selskap og ikke helt klarer å se hva alt består av. Men nei, disse pillene virker ikke på meg.
Hadde ingen virkning her i gården (prøvde det før jeg gikk på ketolyse).
Jeg prøvde faktisk en gang mens jeg var i ketose også. Husker ikke hva det var jeg skulle spise, men det hadde mer karber enn ketolyse tillater.
Etterpå målte jeg blodsukkeret og det var relativt høyt. Så hos meg klarte det ikke å hindre en økning i blodsukkeret.
Derimot hadde jeg utslag på ketostixen på kvelden - men som vi alle vet, så kan det ha flere årsaker.
Jeg tror at de ikke virker...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.