Noen ord om meg selv. Jeg er 37 år gammel, mann og en lat jævel. Tilbragt mye tid foran PCen og TV. Liker ikke trening og ubehaget knytta rundt det.
Allikevel er det ikke slik at jeg skyr fysisk aktivitet. Går heller til byen og jobb framfor å kjøre (15 minutters spasertur). Tar trappa i stedet for rulletrapp og lignende.
Jeg har ikke karakter til å telle kalorier og KH, men har mer tro på at jeg skal klare lavkarbodiett ved å spise rett.
Jeg ser for meg at jeg skal spise når jeg er sulten. Dette innebærer mye eggretter, reint kjøtt, noe fisk (fisk er ikke blant favorittene) og over-jorda grønnsaker.
Nå er ikke min motivasjon først og fremst å gå ned, selv om jeg antagelig veier 20-25 kilo for mye. Hovedmotivasjonen er å få opp energien. Jeg er som regel skutt når jeg kommer hjem fra jobb, og jeg ser at dette har med livsstil å gjøre.
Jeg vet ikke helt hvor jeg vil hen med denne tråden. Ikke har jeg noen spørsmål. Det er mer vel et ønske om å si hei, og "nå er jeg i gang".
Jeg så en plass på forumet at jeg burde kutte ut kaffe i to uker. Det ble beinhardt, så der har jeg sprukket.
Dårlig tegn sikkert, men her er det jo snakk om å ha et liv også :P
Jeg har vel de samme utfordringene jeg, som de fleste har. Akkurat nå er bekymringen å finne noe godt som erstatter brødskiva.
Tror jeg skal prøve de osteknekkebrødene som mange referer til.
(Jeg ser også i ettertid at denne posten antagelig er postet i feil kategori - admin må gjerne flytte tråden om de vil :) )
Har vore medlem no i 4 veker, eller medlem og medlem... Starta i allefall å eta lavkarbo då. Men eg har bestemt meg for å nye kaffi, og har lest i boka til Skaldeman, og det samme gjorde han. Følger ikkje eit spesielt opplegg, men prøver å lese meg opp på informasjon frå fleire forskjellige, har lest boka til Skaldeman og Atkins til no. Ser at det blir anbefalt her inne å følge eit opplegg, men så langt har eg altså ikkje kome.
Har desverre fremdeles sug etter søtt, og har nesten daglig synda med litt Atkins bar, eller litt mørk sjokolade. Har ellers kutta alt som eg føler eg klarer å kutte, både erstatning for brød osv.
Har gått ned 6 kg på desse 4 vekene. Er det ok å ta litt Atkins bar for kosens skyld då, eller burde eg kutte alt søtt totalt? Det synes eg høres trist ut, men veit at det går etter nokon dagar...
Får litt sånn trist følelse når eg tenker på framtida heilt uten denne kosen, sjølv om eg liker å lage mat, og bruke tid på å lage god middag osv. Men kanskje eg skal prøve...
Kva erfaringar her de med kva mat ein kan tillate seg når ein har gått ned? Eller er det blitt så vanlig å eta lavkarbo då, at ingenting frister?:confused:
Skummelt når kos blir så knyttet opp mot sjokolade.. :o
Det finnes lavkarbovarianter man kan "kose" seg med, men klarer du å la sukkererstatninger være i 1-2 uker er søtsuget så og si borte og det blir overhode ikke noe savn!
På lavkarbo har man et så jevnt blodsukker så kroppen trenger ikke "søt-rushet" :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.