< Tilbake til oversikten

LCHF - ligger jeg rett til?

Oslofia sa for siden:

Hei, jeg er helt ny her inne, og helt ny på LCHF :)

Jeg er 170 og veier 65 kg, skal ned 5 kg. Startet mest opp med LCHF av helsemessige årsaker, lindre eller bli kvitt fibromyalgi. Har lest at LCHF har hjulpet andre i samme sitt som meg.

Bruker kostverktøy inne på lchf.se for å regne på verdiene. Tyter i meg smør, fløte, bacon, egg og kjøtt i lange baner!!!! Er det noen som kan kommentere om jeg er på riktig vei når det gjelder kosten?

I går spiste jeg:
264 g fett, E 81,9%
106 g protein, E 15,1 %
21 g karbs, E 3 %
Kcal 2888
Skaldemans ratio 2,07

Alkazelters sa for siden:

Det ser ut som en fin sammensetning. Vær obs på at når du i praksis ikke har overvekt, så vil sannsynligvis vektnedgangen ta lang tid.
Lykke til og velkommen til lavkarboens vidunderlige verden!

Oslofia sa for siden:

Takk for hjelpen :)

LenaBeatrice sa for siden:

Funker det så funker det, da er det ingen grunn til forandring.

Men hvis du opplever dårlig resultat, da ville jeg kanskje sett litt på mengden mat....synes kanskje det er litt store mengde fett og proteiner....
Men du er kanskje mye fysisk aktiv?
Overskudd av proteiner kan bli til blodsukker, og spiser du for mye fett så vil kroppen bruke det til energi fremfor lagret kroppsfett.

Så er det en annnen ting som spiller inn her også.
Du vil litt ned i vekt, men det kan hende at kroppen din ikke er enig, og da vil du rett og slett ikke gå ned i vekt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.