camillasnilsen sa
for 15år siden:
Har du funnet produkter i mathyllen som viste seg å ha lite/ingen karber i - andre varer enn de "typiske" lavkarbovarene?
Selv har jeg oppdaget Heistad gele' med bringebærsmak - lavkalori, den har 0 karber. Og så bacongull da, men den vet vel alle om =)
Gracella sa
for 15år siden:
Landlord hakkede tomater på boks, 1.5 g carb pr 100g.
Gaea Grillet rød paprika på glass. 1.7 g karber pr 100g..... men jeg kan ikke fatte hvordan det kan stemme når det er både sukker og druemost i denne.:confused:. (og det med sukkeret oppdaget jeg faktisk nå, hehe, huff)
Begge produktene er på Rema 1000
Carisma sa
for 15år siden:
Gracella sa:
Landlord hakkede tomater på boks, 1.5 g carb pr 100g.
Gaea Grillet rød paprika på glass. 1.7 g karber pr 100g..... men jeg kan ikke fatte hvordan det kan stemme når det er både sukker og druemost i denne.:confused:.
Kan vel tyde på mye vann kanskje?
Har forøvrig lagt min elsk på den nye frosne soppblandingen som Rema har begynt med. 0,3g karbo pr 100g.
Rin sa
for 15år siden:
Carisma sa:
Har forøvrig lagt min elsk på den nye frosne soppblandingen som Rema har begynt med. 0,3g karbo pr 100g.
Ja! Fant denne, jeg også. Mmm, sopp!
Photobscura sa
for 15år siden:
Lungemos :D
Viclin sa
for 15år siden:
Soppblandingen har jeg i fryseren også. :D
Eldorado fiskeboller, 2,6 gram kh er det vel ca.
Jacobs pølser på Meny
First Price leverpostei
First Price tacosaus medium på glass
Viclin sa
for 15år siden:
Tyrkisk yoghurt
Gracella sa
for 15år siden:
Photobscura sa:
Lungemos :D
"Det serveres som menneskemat under prinsippet: Man kan servere fanden sjøl, bare man koker og steiker han lenge nok!"
Mannen min har jobbet på slakteri og det var hans mening om lungemos!!
Tror han ville ha tatt ut skillsmisse om jeg kom hjem og sa at vi skulle ha det til middag, hehe :D:D:D
Gracella sa
for 15år siden:
Viclin sa:
Tyrkisk yoghurt
Og Skyr.... men det var IKKE godt, synes jeg. Har bare smakt den med skogsbær da.
Viclin sa
for 15år siden:
Den med skogsbær smaker veldig parfyme. Samme med jordbær. Den med bringebær var god, men jeg blander ut med kremfløte. Da blir den mildere i smaken. (Og ikke minst får jeg tilsatt fett)
Nutta sa
for 15år siden:
:lol:
Photobscura sa
for 15år siden:
Haha! Jeg er faktisk veldig glad i innmat. Lungemus, lever etc. Mmmm!
Viclin sa
for 15år siden:
Lungemus, faktisk. :knegg: Den var jo litt søt da.
Photobscura sa
for 15år siden:
Viclin sa:
Lungemus, faktisk. :knegg: Den var jo litt søt da.
:lol:! Åh neei! Haha, jeg er allergisk mot mine egne skrivefeil, men denne tror jeg at jeg skal la stå! :p
Monen sa
for 15år siden:
Grilstad krydrede bratwurst, 1 g kh pr. 100. Har ikke smakt de ennå, da ;)
Carisma sa
for 15år siden:
Gracella sa:
Og Skyr.... men det var IKKE godt, synes jeg. Har bare smakt den med skogsbær da.
I dag hadde de jammen meg naturell-versjon på Kiwi! :_oy: Måtte selvfølgelig kjøpe da :flau: Skal testes senere i kveld.
Småspist ja! :lol:
Jabba sa
for 15år siden:
Carisma sa:
I dag hadde de jammen meg naturell-versjon på Kiwi! :_oy: Måtte selvfølgelig kjøpe da :flau: Skal testes senere i kveld.
Småspist ja! :lol:
Carisma - hvor mange karber i naturellversjonen ???
Carisma sa
for 15år siden:
Jabba sa:
Carisma - hvor mange karber i naturellversjonen ???
3,3 pr 100g, omtrent som tyrkisk youghurt
Kanutten sa
for 15år siden:
Mange nye gode fiskeretter fra Findus som absolutt er lavkarbo!
Laksefilet Sweet Chilisaus 280g
Innhold:
Renskårne fileter av laks (Salmo salar) 68%, vann, sukker, maltodextrin, krydder (bl.a. chili), salt, riseddik, stivelse, tomatpuré, hvitløk, vårløk, stabiliseringsmiddel (E415) og farge (E160c). Saltinnhold: 0,7% Laksen er oppdrettet i Norge.
Næringsverdi per 100g:
Energi 660kJ/160kcal, Protein 14 g, Karbohydrat 5 g hvoarv sukkerarter 3 g, Fett 9 g hvorav mettet fett 1,7 g, Kostfiber 0,6 g, Natrium 0,3 g, Omega 3 2 g.
Laksefilet Urter og Hvitløk 500g
Innhold:
Renskårne fileter av laks (Salmo Salar) med skinn 90%, vann, modifisert stivelse, salt, løk, krydder (bl a. hvitløk), gjærekstrakt, urtekrydder, sitronaroma, stabiliseringsmiddel (E415) og purre. Saltinnhold: 1.0%.
Næringsverdi per 100g:
Energi 760kj/180kcal, Protein 17 g, Karbohydrat 1 g, Fett 12 g hvorav mettet fett 2.3 g, Natrium 0.4 g, Omega 3 fettsyrer 2.6 g* *118% av dagsbehovet
Torskefilet Sandefjordsmør 280g
Innhold:
Torskefilet 71 %, vann, fløte, smør, løk, skummet melkepulver, stivelse, salt, persille, sitronskall, sitronkonsentrat, fiskepulver, krydderekstrakt, maltodekstrin, gjærekstrakt, druesukker, løkpulver, vegetabilsk olje og smøraroma. Saltinnhold: 0,5 %. Fisken er fanget i Atlanterhavet FAO27.
Næringsverdi per 100g:
Energi 340kJ/80kcal, Protein 14 g, Karbohydrat 0,7 g hvoarv sukkerarter 0,1 g, Fett 2,5 g hvorav mettet fett 1,8 g, Kostfiber 0,6 g, Natrium 0,2.
Ørrefillet Lime & Mango 500g
Innhold:
Renskårne fileter av ørret med skinn, salt, krydder (bl.a. hvitløk) tomatpulver, aroma (bl.a. lime) saltinnhold 0,6%
Næringsverdi per 100g:
Energi 640kj/150kcal, 16 protein g, 0,6 karbohydrat g, 9,5 fett g hvorav mettet fett 2,2 g, kostfiber 0,2 g, natrium 0,2 g, Omega 3 fettsyrer 2,1 g
Ørrefillet Sitron & Hvitløk 500g
Innhold:
Renskårne fileter av ørret, salt krydder (bl.a. hvitløk), aroma, saltinnhold 0,6%
Næringsverdi per 100g:
Energi 640kj/150kcal, protein 16 g, karbohydrat 0,6 g, fett 9,5 g hvorav mettet fett 2,2 g, kostfiber 0,2 g, natrium 0,2 g, Omega 3 fettsyrer 2,1 g
Viclin sa
for 15år siden:
Fransk fiskegrateng eller hva den nå heter. Den er i frysedisken i hvert fall.
Photobscura sa
for 15år siden:
Viclin sa:
Fransk fiskegrateng eller hva den nå heter. Den er i frysedisken i hvert fall.
Åh, ja! Den er det lenge siden jeg har spist! Mmmm, med rømme :)
Jabba sa
for 15år siden:
På REMA har de ferdig pizzafyll med 2 gr karbo...Godt, men ganske dyrt.....Men enkelt og greit i farta!
Viclin sa
for 15år siden:
Ja, det har de på Obs også. Mulig det er samme? Tror det var en grønn boks?
Toro Sjysaus har også lite karber, om man ønsker en kjapp posesaus.
Yonah sa
for 15år siden:
Jabba sa:
På REMA har de ferdig pizzafyll med 2 gr karbo...Godt, men ganske dyrt.....Men enkelt og greit i farta!
Merke? Boks eller i pose? Frossen?
Jabba sa
for 15år siden:
Pizzafyllet ligger i ferskvaredisken i en slik isoporform med pappemballasje rundt. Ikke noe spesielt merke da det er en del av REMA`s Italienske uker serie.....
Det var helt greit på smak......
Se forpaking til høyre i bildet i linken...
www.rema.no/kampanje/under100italia/Oppskrifter/pizza/article43876.ece
Viclin sa
for 15år siden:
Da er det ikke det samme som er på Obs. Det er en hermetikkboks. Grønn, tror jeg.
Carisma sa
for 15år siden:
Carisma sa:
3,3 pr 100g, omtrent som tyrkisk youghurt
Men smaksmessig ble det minst 1-0 til tyrkisk youghurt! Skyren smakte glatt palstikk :rolleyes:
Yonah sa
for 15år siden:
Carisma sa:
Men smaksmessig ble det minst 1-0 til tyrkisk youghurt! Skyren smakte glatt palstikk :rolleyes:
WÆÆÆÆÆ; også jeg som sikra meg to bokser i dag da... Spiste du den med fløte på?
Carisma sa
for 15år siden:
Imse sa:
Spiste du den med fløte på?
Nei, bare smakte på den, og så på youghurten. Den må definitivt blandes med noe ja.
arnakristin sa
for 15år siden:
Imse sa:
WÆÆÆÆÆ; også jeg som sikra meg to bokser i dag da... Spiste du den med fløte på?
Nå er jeg litt innhabil når det gjelder smaken da jeg er vokst opp med Skyr, den smaker ikke plastikk :o...men MÅÅÅÅÅÅÅÅÅ spises med fløte.
Carisma sa
for 15år siden:
arnakristin sa:
Nå er jeg litt innhabil når det gjelder smaken da jeg er vokst opp med Skyr, den smaker ikke plastikk :o...men MÅÅÅÅÅÅÅÅÅ spises med fløte.
Men smaker den norske likt som den islandske da? Spesielt den nye naturell?
Carisma sa
for 15år siden:
Euroshopper Bacon, helt uten dextrose eller annet sukker såvidt jeg kunne lese på pakka
blåbær sa
for 15år siden:
Frossen brokkoli- og blomkålgrateng. Jeg finner den på prix. Eldorado hadde en før hvertfall, som jeg kjøpte på kiwi, men den finner jeg ikke lenger.
arnakristin sa
for 15år siden:
Carisma sa:
Men smaker den norske likt som den islandske da? Spesielt den nye naturell?
Har ikke fått tak i den naturelle, ennå, helt tomt for Skyr på buttiken på hjørne. Da jeg var liten kjøpte vi Skyr i løsvekt i melkebutikken, innpakka i papir. Hjemme ble det så rørt inn "et halv tonn" sukke og noe fløte, på tallerknen ble det så strødd sukker oppå og helt på masse fløte. I fjor hadde mutter'n med seg vaniljeskyr, ferdigblanda, og den mener jeg å huske innholdt 16 kh.
arnakristin sa
for 15år siden:
Hei,
MaxiMat, Sverige:
Sukkerfri Jell-O, amerikansk gele, sitron eller lime er fine å bruke i ostekaka.
Graham cracker pie crust, kun 12 kh i hele pai skjellet
nomma sa
for 15år siden:
Terina pizzafyll på boks har bare 2 karber pr 100g
Delikat's Reker i majones 2 karb pr 100g
Hannehk sa
for 15år siden:
hakkede tomater fra änglamark 3,3 kh
Viclin sa
for 15år siden:
Terina var det det pizzafyllet het, ja. Takk!
Bubbi sa
for 15år siden:
Carisma sa:
Euroshopper Bacon, helt uten dextrose eller annet sukker såvidt jeg kunne lese på pakka
Er det vanligvis sukker e.l. i bacon????????:confused:
Viclin sa
for 15år siden:
Ofte er det de ja. Se på innholdsfortegnelsen om det inneholder sukker/dextrose.
Carisma sa
for 15år siden:
Landlord rekesalat, ca 3g på 100g.
PrøveKanin sa
for 15år siden:
"Litt bedre" Rømmedressing 3gr/100 Karbo 53g/100 fett
"Litt bedre" Pestodressing 3.5gr/100 karbo 55g/100 fett
Rømmedressingen var frisk og god
Pestodressingen syns jeg ikke var spesielt god, men noen liker den nok. Er nok litt for bortskjemt med min egen hjemmelagde pesto...
26.90 kr mente jeg disse koster. Fås kjøpt på Kiwi her.
Monicah sa
for 15år siden:
hamburgeren på shell select er 0 karber i:) og den er veldig god!
Gracella sa
for 15år siden:
Bubbi sa:
Er det vanligvis sukker e.l. i bacon????????:confused:
Du vil ikke tro alt de har puttet sukker i før du begynner å lese innholdsfortegnelsen!! Jeg kunne heller ikke fatte at det skulle være sukker i baconet! WTF???:eek:
mortenm sa
for 15år siden:
Monicah sa:
hamburgeren på shell select er 0 karber i:) og den er veldig god!
Men da ville jeg tro du plukker bort brødet da? :cool:
Viclin sa
for 15år siden:
Og alt tilbehøret?
Monicah sa
for 15år siden:
tar så klart bort brødet:) bruker salatblad som brød. tilbehøret velger du jo selv. og der vet du sånn ca hva som er i hva.
Veggpryd sa
for 15år siden:
Carisma sa:
Kan vel tyde på mye vann kanskje?
Den har jeg fått med meg også - sopp i fløtesaus er bare skjønt! :love:
Fleskepølse - den røkte. Godt krydret fett. :D
marithja sa
for 15år siden:
Gilde beef burger av 100% storfekjøtt , 0 gr karber! Namnam.... Pakke med to burgere i (bare kjøttet).:)
LCHF4life sa
for 15år siden:
blåbær sa:
Frossen brokkoli- og blomkålgrateng. Jeg finner den på prix. Eldorado hadde en før hvertfall, som jeg kjøpte på kiwi, men den finner jeg ikke lenger.
Landlord (Rema1000) brokkoli- og blomkålgrateng - 3,2/100 kh.
Euroshopper (Ica) og Findus har tilsvarende med omtrent samme mengde.
Carisma sa:
Landlord rekesalat, ca 3g på 100g.
Euroshopper rekesalat - 1,4/100 kh. Samme med salatmestern (Rema1000) sin variant.
Tribal sa
for 15år siden:
Elsker Fårepølser med majones..Men står 0 kh på de jeg kjøper fra Gilde,men i matvaretabellen står det at fårepølser inneholder 2,1 gr kh...
Noen som vet???? Man skal jo ikke tro på alt man leser :rolleyes:
Dirtyday sa
for 15år siden:
Gracella sa:
Hei.-) Det har nå kommet skyr naturell, men jeg har ikke smakt den.
Og jeg likte godt alle 3 sortene med skyr.:)
Photobscura sa
for 15år siden:
Tribal sa:
Elsker Fårepølser med majones..Men står 0 kh på de jeg kjøper fra Gilde,men i matvaretabellen står det at fårepølser inneholder 2,1 gr kh...
Noen som vet???? Man skal jo ikke tro på alt man leser :rolleyes:
I matvaretabellen så baserer man seg nok på et gjennomsnitt, og det vil ofte variere fra produsent til produsent. Om det skulle være kh i fårepølsene så vil i dette tilfelle være noe som er ispedd, gjerne potet/mais/tapiokastivelse, du ser det lett på næringsinnholdet, som er listet opp synkende etter innhold.
Produsentene er forresten ikke pliktig til å opplyse om næringsinnhold som er lavere enn ett gram.
Cherry sa
for 15år siden:
Dirtyday sa:
Hei.-) Det har nå kommet skyr naturell, men jeg har ikke smakt den.
Og jeg likte godt alle 3 sortene med skyr.:)
SKYR naturell skal jeg ALDRI kjøpe igjen. Det smakte rett og slett rømmeaktig selv med fløte. Men det er greit. Jeg kjøpte en stor boks på 330 gram eller noe sånt, og jeg skal vel få den ned med å blande oppi bær, men så er det slutt :P.
Deler vanligvis en liten boks, helt vanlig størrelse i 3 så det blir ikke så mange karber pr gang. Det blir karbene i den + karbene i fløten. Når jeg spiser den naturelle så blir det i tillegg karbene i bringebæra.
Viclin sa
for 15år siden:
Toro buljongterninger.
Tiki sa
for 15år siden:
Diverse Pestoglass.
Montanini grønn pesto: 0,56gr.kh/100gr.
Cardini's Original caesar dressing: 1,7 gr.kh/100gr.
Sorte oliven, Kalamata, selges bl.a. på REMA: 1,4 gr. kh/100gr.
Thai delight Fish saus, glutenfri: 0gr.kh
Santa maria cokkos melk: 1gr. kh/100gr.
Tunfisk i satey saus, sånn liten boks, kjøpes på vanlig matvarebutikk: 1gr. kh/100gr.
Sardiner i olivenolje: 0kh
Fumle sa
for 15år siden:
arnakristin sa:
Hei,
MaxiMat, Sverige:
Sukkerfri Jell-O, amerikansk gele, sitron eller lime er fine å bruke i ostekaka.
Graham cracker pie crust, kun 12 kh i hele pai skjellet
Ååå, den med lime er ubeskrivelig god!!!! MYE smak :D
EmilyB sa
for 15år siden:
Vellagret jarlsberg har 0 karber og det samme har endel av pakkene med revet parmesan. Veldig godt å drysse over kjøtt eller ulike salater.
screwball sa
for 15år siden:
First Price ovnsbakt leverpostei - tror den har omtrent null karber...
Yonah sa
for 15år siden:
screwball sa:
First Price ovnsbakt leverpostei - tror den har omtrent null karber...
Ja, også så mye bedre enn mills sin ovsbakte da! Ungene vil helst ha first price sin:D
Lullen sa
for 15år siden:
Jædersylte :D
(O karber)
Spiste det mye som pålegg da jeg var liten.
Har nesten glemt det, men du verden så godt det var på Nannahs knekkebrød med agurk og majones!
R0SA sa
for 15år siden:
Fjordlands kremet kyllingsuppe
Næringsinnhold pr. 100 gram Energi 237 kj 57 kcal
Protein 4,6 g
Karbohydrat 3,0 g
Fett 2,9 g
Salt 1,2 g
Nettovekt 350 g
minien sa
for 15år siden:
Stubbs Moppin' Sauce (marinade til grillmat). Tror det var 1 g karbo per 100 g, men er ikke helt sikker. Den var iallefall veldig lavkarbo (og den smakte godt).
Jeg kjøpte den på Rema 1000.
pheona sa
for 15år siden:
Jeg fant noe her om dagen! Kebabkjøtt og kebabsaus på meny.
Amose eller noe sånt het produsenten... 3gr karb bare! og det var kjempe godt!
nonta sa
for 15år siden:
Gleden var stor da jeg fant tomat pure på tube hos Ica (200g)med 7,5 karb i 100g! Billigere enn Heinz sin og mindre karber :-) (Heinz har 10,1) Tomat pure er jo så konsentrert så jeg bruker ikke så mye og ganga.
Lullen sa
for 15år siden:
nonta sa:
Gleden var stor da jeg fant tomat pure på tube hos Ica (200g)med 7,5 karb i 100g! Billigere enn Heinz sin og mindre karber :-) (Heinz har 10,1) Tomat pure er jo så konsentrert så jeg bruker ikke så mye og ganga.
Rema sin Landlord tomatpurre har 5 karber pr 100 g (den lille i metallboksen :) Ikke så stor forskjell da og som du sier så bruker man som oftes ikke så mye av gangen :)
Photobscura sa
for 15år siden:
Jeg liker også den fra Ica, fordi den er på tube, holder lenger og lett å porsjonere, og de små hermetikkboksene blir så fort mugne ...
Jabba sa
for 15år siden:
Denne tråden er genial!!!
Photobscura sa
for 15år siden:
Jeg fant en hel masse familieribbe i fryseren på Rema 1000 i Thorvald Meyers gate på Grünerløkka i Oslo til under tretti kr kiloen på mandag!
pheona sa
for 15år siden:
ARAMSO!!!! Det heter produsenten på kebabkjøttet og kebabsausen jeg fant på Meny!
Veggpryd sa
for 15år siden:
Photobscura sa:
Jeg fant en hel masse familieribbe i fryseren på Rema 1000 i Thorvald Meyers gate på Grünerløkka i Oslo til under tretti kr kiloen på mandag!
Åh, nå fikk jeg lyst på ribbe! :eek: