< Tilbake til oversikten

Et guffent tema: Avføring ...

Obsidaisi sa for siden:

Kremt...litt flaut å spørre, men jeg må høre andres erfaringer og kanskje dere har noen tips?
Jeg har i utgangspunktet hatt en noe treg mage, og når det plutselig blir ganske mye mindre fiber så er det blitt verre. Det hoper seg på en måte opp at jeg tilslutt blir skikkelig dårlig.
Om morgenen spiser jeg bringerbær og tyrkisk yoghurt så drysser jeg over fiberhusk. Men synes ikke det hjelper så veldig.
Noen erfaringer og tips?

Kitt sa for siden:

Masse drikke, MASSE....:D

Og dersom du scroller nederst på siden finner du mange tråder om samme tema!;)

Carisma sa for siden:

Mer fett!

Yonah sa for siden:

Jeg mener bestemt å ha hørt at mye melkeprodukter kan gjøre en løs i magen, i allefall sier de det om barn. Og jeg føler det selv også om jeg spiser for mye cottage cheese osv.
Ellers har det vært i overgangene( har hatt et par realle sprekker) fra høy til lavkarbo vært at jeg har kjent at det har hopet seg opp.
Men ellers, fett hjelper på og grønnsaker synes jeg.

Nå ser jeg at du spiser egenkomponert, og da kanskej du kan fortelle hva du spiser? ( forholdet mellom fett, protein og karber ? )
Spiser du feks bare tyrkisk yoghurt med bringebær og fiberhusk til frokost? Det hørtes ut som fryktelig lite protein uansett hvilken filosofi du følger... Og fettet?

Jeg vet en del føler at kaffe med cocsafett oppi hjelper på magen og får fart i sakene, spesielt på tom mage.

Max sa for siden:

Jeg hadde også problemer med altfor treg mage på forrige runde. For min del kunne det hjelpe med meieriprodukter, f.eks. å lage smoothie med bringebær, fløte osv, da ble det som regel fart i systemet.. men vi er alle ulike, så det beste er jo å finne ut hva som får magen til å stoppe opp da.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.