Er det noen som spiser dette knekkebrødet? Har jeg regnet feil eller er det bare 0,8 kh per knekkebrød? dvs 3,2 kh og 2,5 g fiber som man trekker i fra? jeg spiser en del av dette og er i ketose, men finnes det noen ulemper ved det? syntes bare at det er nesten for godt til å være sant:)
Jeg spiser det i blant som nødmat, men nå går ikke jeg på ketolyse, og jeg ville ikke spist så mye av det. Det er jo ikke særlig mettende. Så jeg for min del lasser på det med tjukke lag med smør og pålegg og majo.
Kostfiber er alt trukket fra på næringsinnholdet på alle norske matvarer, så det er fortsatt 3,2 gram kh, og det må du regne med i ditt daglige inntak.
Hei
Jeg spiser normalt ikke frokost. Men har begyndt å spise en slik fiberrik -solsikke - til frokost. Er man på ketolysekuren er det korrekt med godt med smør, skinke, majones og litt tomat eller fet ost og litt paprika.
1-2 ss Tran og så en god kopp kaffe, da er jeg i gang med en ny dag.
Og regn med de 3.2 gram KH!
Ha en fin dag
Torkil :)
Å-åååå! Jeg har regna feil jeg da :o?
På pakken står det 5g karber og 2,5g kostfiber pr. skive. Jeg har trukket dette fra og kalkulert med 2,5g karber pr skive. Men da er dette feil :confused:. Jeg har brukt disse som "krisemat" når jeg har hatt begrensede muligheter. Jeg bør nok gå over til Fiberrik eller aller helst bake knekkebrødene mine selv, det finnes jo så mange fabtastiske oppskrifter her inne:D.
Jes spiser to fiberrik og to kokte egg til frokost.. Gjør underverker det! Og masse majones og smør da...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.