lillepus18 sa for siden:
Er det vanlig å være tyngre under menstruasjon?
lillepus18 sa for siden:
Er det vanlig å være tyngre under menstruasjon?
Kitt sa for siden:
Kroppen kan samle så mye som opptil 2-3kg vann under mensen og for noen også under eggløsning!:eek:
lillepus18 sa for siden:
Ok, for jeg veide plutselig 1,5 kg mer i dag, enn i går.
lillepus18 sa for siden:
Men det forsvinner vel når man er ferdig me mensen?
lille74 sa for siden:
ja, de forsvinner iallefall her. dette er jo normalt om man ikke er i ketose også
Katteeier sa for siden:
Hei,
ja jeg gikk opp nesten 3 (TRE!!) kilo før og under mensen denne gangen, men da den var over var de bort + en kilo til!
Kroppen samler vann, men som sagt så forsvinner det heldigvis igjen rimelig kjapt!
Så mist ikke motet, men gled deg til uka etter.....;)
Obsidaisi sa for siden:
Jeg opplevde det samme, jeg gikk en god del opp!
Arnhild sa for siden:
Ja, de to ekstra kiloene er like punktlige som menstruasjonen min gitt... Jeg glemte det nå sist, så jeg fikk helt ANGST da jeg gikk på vekta :eek: Men nå er de heldigvis borte igjen :p
Fluke sa for siden:
Jeg går opp ca 2 kg i forbindelse med mens. :o Men jeg er jo klar over det, og dermed stresser jeg ikke med det.
Amereta sa for siden:
He he - jeg drøyer veingen til jeg er ferdig med mensen ;) så slipper jeg sjokket med å ha gått opp i vekt
Arnhild sa for siden:
Veeeeldig lurt ;) Hehe :lol:
Gladjenta81 sa for siden:
Er det mange som går opp rett før menstruasjon, som i en dag eller to før, eller bare når den har meldt sin ankomst?
Fluke sa for siden:
Jeg går opp uken før og ikke ned igjen før mens er godt i gang (3-4 dager uti). :utleverer:
Kitt sa for siden:
Signerer!;)
Arnhild sa for siden:
Jeg går opp et par dager før, ja.
Liza EE sa for siden:
Hva med vi som går på P-piller? Vi får jo ikke "ekte" mens.. men syklusen er vel der forde? Jeg bruker av og til å ta flere brett piller etter hverandre uten pause.. og med en gang man går over til nytt brett forventes jo en blødning.. og da går jeg opp nærmere 2 kg....!!! Skjønner det ikke... Det varer i 3 dager før det går litt ned igjen.:(
Smakfull sa for siden:
^ Det er vel mest sannsynlig at bare kroppen tar opp noe vann til blødningen. Er ikke 2 kg fett akkurat :)
Jepp, mine 1-1,5 kilo har kommet denne måneden.
lifejack sa for siden:
Nei, syklusen er ikke der når man går på p-piller:eek::p Det er på en måte hele konseptet bak virkningen; at man ikke får svingninger i østrogenet og dermed ikke får en østrogentopp som leder til eggløsning;)
Liza EE sa for siden:
men hva er da de 2 kg???? Jeg blir bare deppa av dette...
mumfie sa for siden:
Jeg fikk igjen mensen som en reaksjon på ketolyse tror jeg! Hvertfall det jeg har lest meg fram til at må være årsaken ;)
Men jeg merket ikke stort på vekta av den grunn. Jeg fikk den igjen etter bare 1 uke i ketose - så er kuren som får skylda der! :cool:
Fluke sa for siden:
Vann. De forsvinner.
ned10kg:) sa for siden:
Er ferdig med mens i dag. omtrent heilt ferdig! men vekta var den samme.. Kan de ta noen dager?
nellie sa for siden:
ja.
Alle kropper er forskjellige:) Du finner ut hva som gjelder for deg.
Euphita sa for siden:
Ja da satser jeg jammen på at dette gjelder meg og, og ja, jeg vet tråden er gammel ;)
Nnem sa for siden:
Jeg går opp ved eggløsning. Og til det grader også. Når jeg har mensen ligger jeg faktisk stille eller går litt ned.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.