< Tilbake til oversikten

Pølse på Shell

sokkerklompen sa for siden:

Er de noen som vet hvor mange karbo det er i en baconpølse på shell o.l uten brød??

SusieBlues sa for siden:

Veier ikke de pølsene ca 100g ?
Og så er det vel 15-20g karb pr 100 i de.
Så jeg ville satset på mellom 15 og 20.
Men spent på om andre har andre teorier..

Areola sa for siden:

15-20 gram per 100? Vanlig grillpølser har da 6-7 karber?

timich sa for siden:

Gilde sine grillpølser har 6 gram karbo per 100g:)

Slike pølser er vel ikke akkurat et supert alternativ, men må man så må man tenker nå jeg... Bare det ikke er for ofte. Og dropper du brødet så slipper du iallfall alle de karbene (for der er det mye).

Charlott sa for siden:

Eller så finner man alltid ferdig skåret osteskiver på bensinstasjoner, metter godt det også :)

Kitt sa for siden:

Og er supre som lomper, så man slipper å brenne seg på fingrene!;)

Charlott sa for siden:

Lurt! :p

Tulip73 sa for siden:

I Norge er det en bestemmelse (lov/forskrift) som sier at det ikke er lov å spe farsematen mer en 6 prosent, så det vil si at det er max 6g karber pr. 100 g. pølse. De fleste produsentene utnytter denne bestemmelsen til maks og sper farsematen maks. :(

Jeg vil tro at en slik pølse er over 100g. Men jeg har aldri veid en. Holder meg langt unna pølser, og saver de ikke heller enno...

SusieBlues sa for siden:

Dere har sikkert helt rett. Ser ut som at jeg tenkte på karbo dersom man tok lompe også. For der regner jeg 12g karb pr lompe og da blir det mellom 15 og 20 g tilsammen. Sorry!

Areola sa for siden:

Det er rart, for jeg har sett flere pølser med 7 gram karber det siste halve året. (jeg elsker pølser nemlig, og sjekker innholdet på hver eneste pølse jeg ser i håp om at Norge har skjerpa seg på pølse-fronten.. :lol:

Jeg som har rulla baconpølser i min fortid som Narvesen-ekspeditrise burde vel vite hvor mye den veier, jeg vil tro den veier et sted mellom 100-150 gram.

SusieBlues, ikke noe problem :) Da vet jeg hva jeg kan regne på om jeg skulle spise en pølse med lompe, ihvertfall.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.