< Tilbake til oversikten

Bønner.

Gus sa for siden:

Jeg har lest veldig mye nå men er fortsatt veldig usikker på hvor brune bønner, brekk bønner ja generelt hvor ligger bønner på karbo, listen.

Er dette noe jeg kan spise istedenfor poteter, ris, pasta???

Gracella sa for siden:

Har du sett i matvaretabellen? Evt Mat på Data?

Charlott sa for siden:

Her, www.matvareguiden.no/sokemaskin.asp?search=b%F8nner&type=produkter, finner du oversikt over en del bønner i allefall :)

Om du høvler strimler av squash feks har du en pastaerstatning eller så blir det å fylle opp med grønnsaker. Det med ris, poteter og pasta er bare en vanesak, tar ikke veldig lang tid å venne seg til å bruke andre ting :)

Gus sa for siden:

Tusen takk :) men etter den er brune bønner egentlig fy :eek: eller leser jeg totalt feil.

jeg har to ting jeg ikke klarer å spise, og jeg har virkelig prøvd og det er sopp og squash (og jeg er egentlig ikke kresen, har feks spist tørket larver) jeg brekker meg :(

Charlott sa for siden:

Hvor høyt har du tenkt å ligge på karber?

Edit: Kikerter ligger lavere på karber, kan det være et alternativ? www.matvareguiden.no/sokemaskin.asp?search=kikerter&type=produkter

Gracella sa for siden:

Bønner, erter og linser er mer Fedon Lindberg-kosthold og er ikke noe bra hvis du skal være i ketose.
De har imidlertid lav GI/GB og påvirker ikke blodsukkeret så mye.

Ellers er det fint lite du er nødt til å spise på lavkarbo. Liker du ikke sopp og squash, vel, da spiser du ikke det :). Det er nok av grønnsaker man kan spise.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.