< Tilbake til oversikten

Oopsie hamburgerbrød

Nannah sa for siden:

Muligens denne finnes her fra før...
3 egg
100 g philadephiaost
50g finmalte solsikkekjerner
1ts bakepulver
en skvett flytende natrena
sesamfrø

Skill plommer og hviter. Rør plommer,ost,bakepulver og solsikkekjernemelet godt sammen.
Pisk hvitene helt stive...og vend dem forsiktig inn i plommeblandingen.
Sett 8 ganske store klatter på bakepapir og strø sesamfrø over.
Stek på 175g varmluft 20-30 min..

ThereseA sa for siden:

du er så snill og go du nannah som kommer med slike oppskrifter... satt akkurat og ønska meg en ordentlig burger med hamburgerbrød, så bare popper det opp en oppskrift fra deg her :)

Ana sa for siden:

Mmm, jeg som fikk så lyst på hamburger med brød, og her er oppskriften. Genialt

loveanime sa for siden:

tusen takk for fantastisk tråd! skal virkelig prøve ut dette!:D

Kitt sa for siden:

Nok en fristende oppskrift fra den kanten!:D
Nå må jeg få gubben til å grave frem grillen, eller vei til hagestuen hvor grillen står, så vi kan ha ordentlige hamburgere en dag i påsken!:sikle:

Rin sa for siden:

Jeg lagde disse, eller i alle fall en slags variant, og var kjempefornøyd - men jeg lurer litt på hvordan man finmaler solsikkekjerner? Nøttekverna mi klarte ikke jobben :o

Kitt sa for siden:

Jeg bruker stavmikserbollen, jeg! Blir kanskje ikke helt mel, men ganske så finmalt!

Nannah sa for siden:

jeg bruker også stavmixer'n...funker utmerket :ja:

Ferskenbeinet sa for siden:

lagde disse idag. Var superskeptisk i utgangspunktet, syns ikke så mye om vanlig oopsie, og hamburger er en av de svært få tingene jeg savner fra mitt tidligere karboliv. Drista meg til å ha i en ss bakemix også av en eller annen grunn.

Etter de var stekt og jeg smakte litt var jeg enda mer skeptisk, men når jeg fikk på alt tilbehøret smakte det FANTASTISK!!! Akkurat som vanlig burger jo! THANKS! Gubben flirte godt av meg der jeg storkoste meg med burgerne mine idag.

Absolutt verdt en anbefaling til grillsesongen!

Funker det å fryse disse her? Noen som har prøvd?

Nannah sa for siden:

Funker å fryse dem med matpapir mellom..når de er tint kan du lunke dem litt i brødrister'n :)

ninasov sa for siden:

men hvordan er det å steke disse i ovn uten varmluft?

nellie sa for siden:

Går helt bra det:) Stek på 10 grader høyere og følg med. Mine ble veldig fort ferdig..

Ferskenbeinet sa for siden:

laga disse i går og, uten bakemix. Smaken var nesten lik, men må si at de ble enda bedre med, litt mer "hold" i dem da, og de holdt fasongen bedre! Bare et tips!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.