< Tilbake til oversikten

Syrlig mandagspizza-lunsj

Serenio sa for siden:

Det er mandag og kjøleskapet er ganske tomt. Det er bare rester igjen på bunnen av alt, så dette laget jeg bare av "vi tar hva vi har"-prinsippet.

3 egg pisket hardt
2 ss fløte
en god neve ost (jeg har brukt Tines Pizzaost med 0 karber)
litt fiberhusk
linfrø
salt og pepper, persille, fetaost, hvitløk og pesto

Blandet alt sammen (lot det stå litt pga. fiberhusk'en) og spredte det ut på bakeplate og stekte på 200 grader til det så litt lysebrunt ut.

Som topping blandet jeg 1-2 ss Tyrkisk Yoghurt, litt mer ost, litt fløte, en ss First Price ketchup (17g kh/100g, så jeg tok bare litt, nok til at det ble lyserosa - og dette kan sikkert sløyfes, for det smakte ikke særlig tomat uansett), masse italiensk krydder og blandet og spredte på bunnen.

Oppå der la jeg biter av salami (3 skiver dansk salami), oliven og strødde ost på og stekte videre til osten ble brun.

Og det smakte… ikke verst. Hvis man liker litt sånn syrlig yoghurt/oliven/feta-smak, så funker dette. Men forventer man italiensk pizza så blir man nok skuffa.

Jeg er kjempedårlig til å regne ut karber, særlig fordi jeg ikke makter å holde styring på eksakt mengde. Tar bare en dæsj av det, og en håndfull med det.

sirimor sa for siden:

Dette både så, og hørtes da riktig godt ut! Elsker pizza;)

crystall sa for siden:

så kjempegodt ut! Tror jeg må lage pizza til helgen! :)

Sivensvans sa for siden:

Jeg er aldeles GAL etter pizza - så, dette må jeg gjøre et alvorlig forsøk på! Glad i det syrlige er jeg også;-)

LabbeLis sa for siden:

Men... var bunnen i seg selv god? Jeg tenker å kanskje bruke et annet fyll. Du får vel ikke sånn syrlig smak av bunnen?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.