Jeg trappet ned karbohydratene for tre dager siden. Første dagen fikk jeg vondt i hodet, men i går og i dag har jeg vært skikkelig dårlig! Kvalm, feber og det kommer både opp og ut!! Er dette vanlig, og hvor lenge kan jeg regne med at dette varer?
Jeg drikker masse vann men jeg bare kaster det opp igjen så det hjelper ikke.
Hodepine, trøtt, slapp og svimmel...det kan man være i forbindelse med at kroppen går over på ketoner.
Men spyr du, da er det nok omgangssyke eller matforgiftning.
Det kan ikke stemme med omgangssyke...det har jeg ikke hatt på flere år, det er vel litt rart at akkurat når jeg slutter på karbohydrater så får jeg dette?
Uansett...tror kanskje jeg spiste så mye fett at magesekken limte seg sammen på sidene...:p:eek:
Det går omgangssyke nå, og flere får feber. Jeg har ikke omgangssyke ofte, men det er mulig å få det. Jeg har enda ikke fått det etter 4 år med unger i barnehagen, men hadde det da nr var baby...
Jeg tror ganske sikkert du er fått et virus, for man får ikke feber av å komme i ketose!
Siden kroppen er stresset pga karbokuttet skal det mindre til en normalt å bli syk. Så det kan stemme bra å bli syk av det. Forøvrig er vel viruset mer hissig i år enn andre år også. Jeg har hatt omnganssyke 2 ganger på 3 år etter jeg la om, før det hadde jeg ikke hatt det på 10 år. SÅ mulig man er litt mer mottagelig.
Når det er sagt er det noen som kaster opp av den brå omlegginga, og må ta det mer gradvis.
Det kan man faktisk få, fordi kroppen kjemper så hardt i mot omlegginga at den blir syk med feber. Forøvrig kan ketose-varme kjennes som feber også :ja:
Ikke for å være vanskelig, men det har jeg ikke særlig stor tro på. Men samma kan det være. Når man har feber, kaster opp og har diare, så er det overveiende sannsynlig at man har fått en infeksjon i mage-tarm-systemet.
Jeg fikk skikkelig nattsvette første og andre gang jeg gikk inn i ketose. Jeg våknet av at svetten rant fra meg!! :eek: Men jeg trodde aldri at jeg hadde feber, det kjennes annerledes ut.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.