< Tilbake til oversikten

Forby smør?

Mr. Muscle sa for siden:

Akk og ve, hva annet kan man si?

Iset sa for siden:

Jeg blir helt satt ut. Hvordan kan kardiologer være så sneversynte?

Hvis noen vet om en SUNN margarin, hyl ut. :snill:

Furine sa for siden:

Google denne legen som står bak uttalelsen, og le!

Gracella sa for siden:

Jeg gjorde akkurat det... Her er et eksempel på måten fett framstilles på:
news.bbc.co.uk/2/hi/7605999.stm

Noen sitater fra artikkelen (mine understrekninger):
As a Muslim, Ahmed does not smoke or drink, but his diet has been rich in ghee, the clarified butter in which many south Asian dishes are drenched.
Instead of a healthy pink muscle, his heart looks like a pulsating lump of lard after a lifetime of eating too much saturated fat.
Og dette:
The footage, taken at The Heart Hospital a few weeks ago, has been released with Mr Haj's permission to highlight the hidden danger done by fried snacks, pastries and buttery foods.

Hva har ghee (smør) å gjøre med friterte "godbiter" og kaker??
Og uansett er ikke kostholdet til indere/pakistanere som lever i UK noe særlig sunt - tvert i mot løper mange av de dobbelt risiko siden de spiser ferdiglaget "indisk" mat pluss det værste fra det engelske hurtigmatregimet. (Så et program på BBC hvor de prøvde å finne ut hvorfor så mange indere i UK fikk diabetes2 i forhold til de som bor i India - og i forhold til britene selv.)
Men vi kan jo ikke anbefale folk å slutte å spise essensielle sukkerarter og livsviktige stivelsesprodukter, kan vi vel? :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.