Jeg har kjøpt noen pakker med Dreamfields angel hair spaghetti. Under carbs facts står det total carbs 41, fiber 5, protected carbs 31 og digestible carbs 5. Slik jeg tolker det betyr det at denne er ganske lovlig på ketolyse, men hva er egentlig protected carbs, tro?
Takk for svar!
Så hvis jeg tolker deg (og blogginnlegget) riktig så kan jeg ikke spise denne spaghettien på ketolysekur - jeg spør med utgangspunkt i makstak på 15 - 20 karbs og ikke nødvendigvis i et helseperspektiv?
Det vet jeg ikke. Dreamfields forteller ikke noe om hva produktene inneholder, eller hvordan det fungerer, bare at en "hemmelig produksjonsprosess" gjør at det ikke gir blodsukkerstigning som annen pasta.
Flere som har testet produktene og målt blodsukkeret etterpå, har derimot rapportert helt vanlig blodsukkerstigning (har funnet noen foruminnlegg andre steder).
Jeg ville i hvert fall vært ytterst skeptisk til et produkt som bruker "resistent starch" som en del av sin begrunnelse. Når halve historien er bløff og andre halvparten er hemmelig. Vel.. døm selv.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.