jeg tror jeg får i meg litt lite fett for ketolysen..
kan noen komme med tips til hva jeg kan spise for å få i meg mere
og riktig fett uten å tilføre særlig med karber?
noe jeg feks kan tilsette i den normale lavkarb maten...
Fløte,majones og rømme har jo noen karber i selv så tenker at jeg ikke kan ta alt for mye av det heller...
Bruke mye smør i maten, lag urtesmør, aromasmør, hvitløkssmør etc. som du kan ha i kjøleskapet eller frysern og skjære av når du skal spise og bruker på grønnsaker og kjøtt. Eller bacon og stek egg eller annet du skal spise i baconfettet.
Jeg bruker mye fløte i maten, rømme, creme fraiche etc. men det kommer jo litt ann på hvilken filosofi man følger, jeg følger LCHF.
Lag feks. kjøttkaker av medisterdeig, fløte, egg og krydder. (Skaldeman har fine oppskrifter på dette.) Ellers kan du jo søke her på sidene, for det finnes mange tråder hvor folk har spurt om akkurat dette.
Smør. Smelt godt med smør i panna når du skal lage eggerøre også rører du smøret inn i eggene.
Eller når su steker egg og bacon, så helle resten av stekefettet over eggene/baconen. På den måten så gjør det ikke noe om du sprøsteker bacononet, så lenger du spiser fettet som stekes ut.
Cocosa extra virgin er godt i te og kaffe eller eggemjølk og er bra fett uten karber.
Lag eggemelk kaffe (oppskrift på forumet her et sted) ha cocosa i teen/kaffen ha masse smør over hardkokte egg, stek i mye smør og lag fløtegrøt! (også oppskrift her)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.