< Tilbake til oversikten

Ditt beste coleslaw-tips?

A-p-o-c sa for siden:

Har nå laget coleslaw ifølge Skaldemanns oppskrift...og tenkte at dette kanskje det finnes andre varianter av?

Noen som har noen tips eller oppskrifter å dele? Noen som pleier å gjøre en annen vri på sin coleslaw? Ta noe ekstra oppi?
(Har lest Nannahs oppskrift på den creolske, den skal prøves en gang! :))

Hvor lenge holder den i kjøleskapet forresten?

Areola sa for siden:

Opphakket sylteagurker er kjempegodt..! (men inneholder litt karber)

A-p-o-c sa for siden:

Det skal jeg prøve, Areola! :)

Merker at coleslaw funker supert for meg, de ukene jeg har det i matpakken og ved siden av middagen så går jeg ned mye mer! :D (Andre som har merket det, eller?)

arcadia sa for siden:

Hei! Jeg har ikke skaldeman boka, så kan noen gi meg coleslaw oppskriften hans ? :) Namme!:p

Kanskje sa for siden:

Oppskrift hadde vært fint :-)

Hva slags salat er egentlig dette? Hva smaker den?

Carisma sa for siden:

Coleslaw smaker ikke så ulikt italiensk salat egentlig, nesten de samme ingrediensene.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Flere coleslaw oppskrifter her: Grønnsaksretter og –grønnsakstilbehør til middag (samletråd)
Var så heldig å finne Skaldemanns kokebok på Mamuttsalget…

Coleslaw
1 hode hvitkål eller annen kål. Rødkål bør forvelles i varmt vann, hvitkål og blomkål brukes rå.
1 gul eller rød løk

Til dressing:
1 dl majones
1 dl creme fraiche
1 ss fransk sennep
1 skvett sitronsaft
Rikelig med svart pepper

Bland dressingen og rør inn en finhakket middels stor løk. Rens kålhodet, del det i to og fjern den grove rotstokken. Nå tar du frem den store, nyslipte kniven og finstrimler kålen i millimeterbrede strimler. Noen bruker ostehøvel eller et grovt rivjern. Bland kålen i dressingen til du får en smidig blanding. Jeg vil ha blandingen ganske tykk. Smak til og ha i mer sitronsaft eller litt salt ved behov. Salaten kan spises med en gang, men den blir bedre etter et døgn eller to.
[color=#000000][/color]
...mener å huske at spisskål har mindre kh enn hodekål.

vaskeklut sa for siden:

ååh, denne oppskrifta er så utrooolig god! får vann i munnen her :eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.