< Tilbake til oversikten

Mulig med for MYE fett?

RosaMilla sa for siden:

Hei!

Jeg er så utrolig imponert over hvor flinke mange av dere er, og hvor mye dere vet om de ulike diettene, så jeg hadde håpet å få litt hjelp her. :-)

Jeg går på Ketolyse-kuren for andre gang. Og ja, jeg vet at det kan ta litt lenger tid å gå ned andre gang, men har kun gått ned 1 kg på nesten 3 uker.

For å planlegge hva jeg skal spise pleier jeg å lage opp store mengder av ulike retter slik at jeg har mat tilgjengelig med en gang når jeg er sulten. Men, da blir det mye 'middagsmat' med masse fett, for eksempel minipizza basert på ost som bunn toppet med skinke, pizzasaus, ost igjen og pizzakrydder. Da går det som regel i dette for det meste 2 av 3 måltider den dagen. Her flyter det av fett. Blir det da for mye fett? Redd for å gjøre feil og faktisk begynne å gå opp igjen nå.. :(

Torkil sa for siden:

Hei
Til de som går lite ned i vekt og som er i ketose med utslag på stixen, pleier jeg å foreslå :

• reduser matmengden totalt med 10-15%
  • kutt ut fett tilskudd som olje (men spis fete oster, fete fisk, fett kjøtt)
  • øk litt på mosjonsmengden.

Da rapporterer mange at vekten plutselig tar fart nedover.

Vennlig Hilsen
Torkil :)

ada-emilie sa for siden:

Hva er det som skjer i kroppen siden oljetilskudd ikke hjelper for vektnedgang? Udos choice skal være så bra i så måte.

nellie sa for siden:

Det er vel mest det at man skal kutte ut det EKSTRA fettet (f.eks masse cocosa i kaffen, BARE for å få i seg enda mer fett) og nøye seg med det man får i seg igjennom maten :)

Yonah sa for siden:

Det er jo begrensa HVOR mye fett man skal ha i seg. Om du spiser så mye fett at kroppen får nok energi gjennom kosten, så gidder den ikke å bruke av kroppsfettet;)

ada-emilie sa for siden:

Ok, så det er en så enkel forklaring på det ja!:). Ok. Tusen takk for svar begge to. Leste et sted at en påsto at olje var "for konsentrert". Er enig i at mat med fett er bedre enn mager mat tilsatt cocosa/smør/olje etc. Men jeg digger kyllingfilet og kroppen blir lykksalig av torsk så jeg bruker 5 ml udos choice i tillegg i de måltidene. Det er såpass lite at jeg tror kroppen er bare glad for å få det. Avokado er også glimrende som dressing.Det bruker jeg bestandig til den store middagsalaten min.

nellie sa for siden:

Når du spiser kyllingfilet og torsk uten fete sauser eller tilbehør, så får du jo ikke i deg sååå mye fett igjennom kosten. Da kan det sikkert være greit med tilskudd:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.