< Tilbake til oversikten

For lite mat i dag?

Iselilja sa for siden:

Sitter her og er fysen på noe. Ikke direkte sulten, men har lyst på et eller annet. Lurer kanskje på om det er fordi jeg har spist for lite i dag, eller for mye karbohydrater. Kan noen ta en kikk på dagens matplan, og si hva dere synes?

Frokost: 1 ss tran, 1 ss Sanasol, 1 vitaminpille, 4 cherrytomater, 4 baconstrimler, 2 stekte egg, 1 kopp grønn te
Lunch: En håndfull mandler, en liten håndfull valnøtter, ca 20 g 70%-sjokolade
Lunch 2: 1 Skyr-yoghurt med jordbærsmak
Middag: 4 kyllingvinger

Vurderer å ta meg tre FiberPlus-knekkebrød med smøreost, eller kanskje rømmedip med grønnsaker.. Men det er kanskje en dum ide? :eek:

Gracella sa for siden:

Der tror jeg at jeg hadde sultet ihjel... skjønner godt at du er "litt" fysen.
:hungry:

Edit:
Ser at du kjører egenkomponert, men du sier ingen ting om f.eks hvor mange karber du ønsker.
Da er det ikke så lett å kommentere, dessverre.

Cornelia sa for siden:

Høres ut som altfor lite mat synes jeg...
Veldig lite grønnsaker og kjøtt. Man skal ikke sulte på lavkarbo:)
Også bør du prøve å lage litt mer skikkelig mat, så kan du heller fryse ned endel av det om du lager store posjoner. Lag noen gode sauser og dressinger til, kryddersmør etc.
Idag har jeg feks spist; Frokost - avocado med cottage cheese og tyrkisk yogurt pluss noen kylingvinger.
Lunsj: To store, fete kyllinglår.
Middag blir idag fleskepannekake! og sannsynligvis litt bær med pisket krem til dessert.

Dette er nok en ganske typisk dag for meg, men har som regel egg og bacon til frokost.

Charlott sa for siden:

Jeg føler meg helt "hol" og krampeaktig fysen når jeg ikke har spist skikkelige måltider!
Om jeg spiser feks en nakkekotelett til frokost/lunsj blir jeg mett på en god måte som varer ;)

Iselilja sa for siden:

Takk for tilbakemeldinger! :)

Jeg har et ønske om å holde meg under 70 g karbohydrater pr dag, men har foreløpig ikke tatt meg bryet med å telle siden vekttap ikke er så viktig for meg. Forsøker bare å være så sunn som mulig. Det blir stort sett sultfølelsen som avgjør hvor mye jeg spiser. Spiser når jeg er sulten, og fortsetter til jeg er god og mett. Noenganger glemmer imidlertid sultfølelsen å si skikkelig i fra, så da går jeg rundt og føler meg småfysen i stedet, som i går.

Jeg tok meg fire tynne knekkebrød i går kveld, med et tykt lag smøreost, meierøsmør, paprika og gulost. :hungry: Knekkebrødene var til sammen 24 g karbohydrater, så det er vel ikke så ille.. :)

Grønnsaker arbeider jeg konstant med å spise mer av. Glemmer det alltid.. :o

Alkazelters sa for siden:

Om du hadde hatt en skikkelig middag med litt grønnsaker synes jeg det hadde sett helt greit ut. Ser ut som om det er litt lite mat. Fin lunsj du har, noen små never nøtter gjør susen. Jeg hadde personlig styrt unna valnøttene, da det er veldig mye flerumettet fett i de, men rundt dette er det mange og delte meninger.

Iselilja sa for siden:

Takk for tips! :) De skal testes ut! Synes det er så deilig med noe knekkebrødaktig å smøre pålegget på!

Oh, det med valnøttene visste jeg ikke! Kanskje på tide å bytte de ut med noen andre typer nøtter, da.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.