< Tilbake til oversikten

Kjøttdeigpai!

Licota sa for siden:

Heihopp! Her kommer en liten oppskrift på pai.
Du trenger:
3 dl soyamel
1,5 dl cottage cheese
125g smør
Oregano og salt etter ønske. (jeg hadde i en god del oregano, for å dekke over litt av soyasmaken.)
400g kjøttdeig
Sopp
Halv rød paprika
4 egg
1,5dl fløte

Smuldre deigen (soyamel, cottage cheese og smør) sammen med krydder. Sett i kjøleskapet en halvtimes tid mens du gjør klar fyllet.

Press bunnen utover en passelig stor, ferdig smurt pai-form - det blir ganske mye deig så en form på ca 30cm i diameter vil nok være passelig. Husk å PRIKKE deigen godt. Stek så i 10 minutter med alu-folie over ved 200grader. Ta av folien og stek i ytterligere 10 minutter. Deretter tar du på fyllet, som er:

Stek kjøttdeig (400g), paprika og sopp. Strø over ønskelig krydder, og sett til side. Visp sammen 4 egg og fløten. Ha kjøttdeigblanden på paibunnen og hell over eggene. Strø eventuelt over med ost av ønsket type.

Stek ved 200 grader midt i ovnen, i ca 25 minutter.

Spis! :D Server gjerne med seterrømme og evt salsa.

merethe1 sa for siden:

Åhh det hørtes godt ut :-) kanskje et tips til helgekosen !

Bubbi sa for siden:

mmmmm.. jeg elsker pai, så denne skal jeg prøve snarest:) Men har du funnet ut hvor mange karber det er totalt i denne?

Bubbi sa for siden:

Og soyamel, kan jeg erstatte det med soyaprotein?

Licota sa for siden:

Du kan sikkert erstatte soyamel med soyaprotein - og karbeinnholdet vet jeg ikke, da jeg ikke teller karbohydrater. Beklager!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.