< Tilbake til oversikten

Platå allerede etter 1 uke?

Littforbreianita sa for siden:

Hei!

Jeg startet i går på min 4 uke med ketolysekuren. 1 uken gikk kjempebra, og jeg gikk ned hele 3 kilo!!! Tenkte at dette blir jo lett som en lek. Men etter den første uken sa det pang stopp:-( Nå har vekten stått still på ca 64 kilo - og jeg begynner å miste litt motivasjon... Noen andre som har opplevd stagnasjon så tidlig?

Setter stooor pris på tilbakemelding og oppløftende ord:-)

nellie sa for siden:

har du et eksempel på hva du spiser i løpet av dagen?

Yonah sa for siden:

Du, vi snakker ikke om stillestand og platå før etter minimum 4 uker.

Du har gått ned 3kg! Nå er det bare å kjøre på med riktig mat og la kroppen få jobbe selv. Det er alt annet enn uvanlig at det står stille ei uke eller to eller mere. Jeg gikk ned 3kg de første dagene også sto det stille i rundt 5 uker, også gikk jeg ned. Det var i april, nå har jeg gått ned 20kg allerede:D

arkine sa for siden:

det har vel også litt og si hvor mye du skal ned antar jeg
har du få kilo du skal bli kvitt kan det ta lang tid, kroppen tviholder på de sisste kiloene

Multi sa for siden:

Hmm - jeg gikk ned tre kg første to ukene, og så opp en halv. Og der ligger jeg fast nå.......Satser på at det løsner etterhvert. Vi får støtte hverandre

Ja det er godt å ha noen å "klage til":-) Jeg skal ikke gi opp, men det er bare litt skuffende, for sist gang jeg gikk på lavkarbo tok jeg av 7 kilo på 4 uker! Menmen, jeg får holde ut! Så lenge jeg vet at det er flere av oss der ute, så hjelper det:-)

Som regel spiser jeg egg og bacon til frokost (eggerøre av 3 egg, samt litt kremfløte). Lunsj blir gjerne en salat med kylling eller skinke, og dressing laget at olivenolje og balsamico eddik. Pleier også å spise mindre porsjoner at middag til lunsj, samt ofte speketmat og rømme. Middag består for eksempel kylling, kjøttdeig eller fet fisk, med blomkålmos og brokkoli/grønnsaksblanding/salat til, noen ganger en god saus. Til kvelds spiser jeg gjerne rester av middagen, eller lager meg egg og bacon igjen. Noen ganger spiser jeg ingenting til kvelds - eller hvis jeg får lyst på noe ekstra godt; litt pisket krem med kanel på, eller baconsnacks og rømmedip. En gang iblant har jeg også unnet meg en Atkins bar, og noen ganger karameller fra Sukkerfritt (ingen karber).

Dette var jo veldig oppløftende da:-)

Jeg har som mål å komme meg ned på 55 kilo i løpet av våren (veier nå som sagt 64, startet på 67). Jeg er bare 158 cm på sokkelesten, så disse ekstra kiloene føler jeg viser veldig godt:-( Er forresten svangerskapsvekt jeg prøver å bli kvitt - jenta mi er 5 mnd nå, og jeg føler meg klar for å bli mitt gamle jeg igjen! Sliter med tålmodigheten kjenner jeg...Men jeg må vel bare ta en dag av gangen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.