Jeg er ny i Fedon-livsstilen, begynte for to uker siden og har gått ned 2-3 kilo hittil. Jeg har en stillesittende jobb, og den treningen jeg får må derfor komme før og etter jobb. Har ei datter på 8 mnd som er min store motivasjon, men av og til strekker ikke dagene helt til. Min treningsform er først og fremst stavgang, men det er ikke hver gang jeg kommer meg ut etter jobb hvis jeg ikke har barnevakt etter leggetid. Hvordan løser dere tidsklemma i forhold til trening, spesielt dersom dere ikke kan gå ut av huset om kveldene?
Jeg forsøker:
-å gå deler av vegen til jobb så jeg får ca 20 min rask gange om morgenen
-i dag bestilte jeg Zumba-video som jeg tenker er en ok treningsform de dagene jeg ikke kommer meg ut etter jobb.
Hvordan trener dere andre? Er det noen av dere som får gode resultater med Fedon selv om treningen ikke er veldig hard og lang hver dag?
Men selv har jeg nettopp startet med å hoppe tau.
Følger dette programmet:
[url]www.hoyenhall-basket.no/word/hoppetau.doc[/url]
Bruker muskler fra midjen og nedover, så er ypperlig trening en dag du ikke har tid til så veldig mye eller kan forlate huset. Med målsetninger mange uker fremover syns hvert fall jeg det enkelt å motivere meg å bare hoppe en økt (jeg øker vanskelighetsgrad annen hver uke siden jeg ikke har 100% helse grunnet sykdom).
Jeg sykler inne på treningssykkel, trener Winsor Pilates annenhver dag og ellers bruker jeg Wii'en mye. På Wii Fit har jeg begynt å jogge. Jogger i stua, enn så dumt det høres ut. :p Jeg løper fram og tilbake, ikke på stedet hvil.
Ellers har jeg Wii Active. Er nå på 30 dagers Hard Challenge, og den merker jeg godt.
Jeg går også til og fra jobb, når det ikke er snø, sykler jeg.
Om jeg klarer å få med meg noen, går jeg på ski.
Jeg har noen zumba-videoer som jeg bruker flittig, oftest zumba fitness express og Zumba cardio party (denne er super, og den varer i hele 45 slitsomme minutter):heia:. Ellers så går jeg til og fra skole hver dag (ca.20 min hver vei). Trener også pilates en gang iblant. Har forresten medlemsskap på treningsstudio, der har jeg vært 2 ganger på 10 mnd.. skal melde meg ut så snart det har gått 12 mnd. Og nylig gikk jeg til innkjøp av en sånn gymball, men har ikke fått tak i pumpe så den er fortsatt ubrukt:rolleyes:
Etter å ha vært stillesittende i nesten 2 år:eek: Har jeg begynt å trene 6 ganger i uka. Og stortrives med det. Trener på trenings senter hvor de har barnepass. Men trener også når barna er i barnehagen. Trener mye forskjellig i sal, spinning og styrke.
Har snart et komplett trenings studio hjemme :lol: tredemølle , sykkel , stepper , rockering pluss div trenings dvder:) Både fordeler og bakdeler med hjemmetrening. Trengte et dytt nå så det er bra med treningstrådene her på forumet.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.