< Tilbake til oversikten

Ny på LCHF

Virgo2 sa for siden:

Jeg begynte på LCHF i desember 2009, men fikk ikke dreisen på det før nå i Januar. Sleit litt med alt fettet. Jeg spiser grønnsaker som vokser over bakken og melkeprodukter i tillegg til proteiner og fett.Dette fører nok til at jeg ikke mister kiloene så fort men det beste er å klare leve med det nye kostholdet. Jeg har tatt av ca.5 kg. Så kommer spørsmålene.......

Er det vanlig å få hjertebank, hodeverk og svimmelhet? Jeg tar omega 3 tilskudd(selolje) og 1 multivitamin tabl. mangler jeg noen tilskudd?

takknemlig for svar

grotingeling sa for siden:

Høres ut som om du trenger magnesium.
Har du sjekket om den mulitvitaminen du tar inneholder nok av hvert tilskudd?
Selv foretrekker jeg å ta rene tilskudd når jeg først skal ta noen, og unngå disse multivitamintablettene da jeg har tilgode å finne en som har riktig fordeling i forhold til de råd legen har gitt meg og det jeg selv oppfatter som riktig.

Virgo2 sa for siden:

Takk fo svar. Jeg skal prøve med magnesium. Hvordan vet jeg hva som er dagsbehovet mitt, det kan vel variere fra person til person.

Yonah sa for siden:

Kjøp de fra gevita med 300mg pr tablett og klin til med 2 om dagen og se om det hjelper. Jeg tar to hver kveld..

Ignite sa for siden:

Så vidt jeg vet så tisser man ut det man ikke forbruker av magnesium. 2*300 mg bør gjøre susen ja :ja:

grotingeling sa for siden:

Ja - også kan en få løs mage hvis en tar for mye, så litt prøving må nok til for å finne riktig nivå.

Ledestjerne sa for siden:

Ang. magnesium så er det faktisk mulig å få magnesiumforgiftning hvis kroppen ikkje har behov for magnesium. Men du merker fort hvis du har tatt for mykje magnesium, for då får du veldig mykje luft i magen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.