Siden jeg er litt usikker på om det ble for mye karbo i går kveld, så har jeg målt med sånne stix litt oftere etter det.
Jeg åt litt pistasjenøtter (sto 6,3 kh pr 100 gram på de) og ca 50 g blåbær. Det var det jeg åt på kvelden som inneholdt karbo. Men så åt jeg ikke noe kveldsmat.
I går kveld var stixen mørk lilla. Det var den i morgest også. Men nå hadde den en farge midt mellom "ikke utslag" og det svakeste utslaget man kan ha. Jeg har kun spist to skiver lavkarbobrød (med 1 g kh pr skive) med litt majones, kokt skinke og hvitost på tidligere i dag. Og så har jeg drukket en halv liter cola light. Men jeg trodde ikke det var karbo i cola light. Eller tar jeg feil?
Kan det være blåbæra som er den skyldige? Eller hva tror dere?
Stixa er bare en indikator på hva som skjer i urinen.
Personlig så tror jeg ikke du er uta ev ketose. Du skal spise godt over 30-40 (50) karber før du er ute av ketose.
Og det kan være mange grunner til at stixen ike gir utslag: vanndrikking, fysisk aktivitet, lite fett, stress osv osv....
Så ikke stress med de stixa ;)
Viss man kan kalle de pålitelige, så er det resultatet på kvelden et par timer etter sist intatt måltid som er det mest riktige.
jeg har (de gangene jeg sjekka) alltid hatt det aller aller mest lyseste utslag, men jeg gikk ned i vekt fordi :D
Det er maten man spiser som er avgjørende om vekta går ned, ikke stixene:p
For å få et så nøyaktig resultat som mulig skal du måle om kvelden ca 2 timer etter siste måltid. Men selv da er det ikke alltid til å stole på. Ikke heng deg opp i stixene! Fortsett som du gjør :smile:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.