Hei
Trenger litt råd og tips fra dere. har levd på lavkarbo/ketolyse siden oktober og gikk ned 2 kg i starten. Siden det har ikke vekten rørt seg. Har prøvd med mere fett, mindre fett, mere grønnsaker og mere trening, men ingen ting hjelper. Kanskje jeg er litt utolmodig...Trener ikke mye, men det blir endel turer med hunden. Jeg veier 72kg er 158cm høy og ønsker å gå ned 12 kg.
En typisk dag ser slik ut:
frokost: 2 egg med godt med smør på
lunsj: 1 stor boks makrell i tomat (ikke så mye av tomaten)
mellom: cottage cheese eller valnøtter/mandler (2 håndfuller
middag: kjøtt eller fisk med grønnsaker til
kvelds: brie, eller proteinbrød med noe på
ellers så drikker jeg kaffe med litt kaffefløte i og vann.
Legen min mener at siden jeg ikke skal ned så mye bør jeg være litt forsiktig med fettmengden
Først og fremst; kudos til deg som har "holdt ut" så lenge uten vektnedgang!
Det er dessverre de som må snu på enhver stein for å få resultater.
Hvordan er porsjonene dine? Spiser du deg behagelig mett?
Når du går turer med hunden, er det rusleturer eller blir du god og varm?
Makrell i tomat, cottage cheese, proteinbrød og kaffefløte er vel det jeg ville annse som mulig partystoppere.
Har du slanka deg mye før? Mange har vanskelig med å få resultater når de har prøvd på det før..
Er du syk på noen måte? tar du medisiner? Stresser du mye?
Og har du målt deg? mange mister cm selv om det ikke vises på vekta!
Hei
Jeg har mest overvekt over rumpe og lår. De 2 kiloene som har blitt borte var fra magen.. føles det som i allefall. Når jeg går med hunden går jeg meg god og varm i allefall på kveldsturene. Men vi har ikke hunden hele tiden. Det har vært vanskelig å komme igang med trening etter at jeg begynte på dette kostholdet. Er litt svimmel og tung i kroppen.,
Jeg tar kun minipille, ingen andre medisiner. Er insuliresistent, men merker ikke så mye til det. Stress kan kanskje være en faktor. Stresser mye... henting, bringing til diverse aktiviteter nesten hver ettermiddag.
Du er svimmel og tung i kroppen, får du i deg nok energi? Nok fett? Husk at når du kutter karbene så må energiene komme et steds fra. Får du i deg nok fett?
Hva med å sitte og regne litt, hvor mange gram protein, fett og karber pr dag?
Helt enig, det kan være lurt å regne litt på antall gram fett, protein og karber. Også med tanke på om du kanskje spiser for mye. Det ser ikke ut som at du spiser for mye ut fra hva du skriver, men man vet jo aldri.
Tror jeg skal prøve å regne litt på det. Tror rett og slett jeg spiser for mye. Er det noen enkel måte å finne ut hvor mange kcal jeg bør ha?
Det blir kanskje litt mye småspising innimellom. Opplever merkelig nok at jeg fort blir sulten igjen etter et måltid.
Om du blir fort sulten igjen kan det virke som du ikke har fått igang fettforbrenningen skikkelig. Når den kommer i gang holder du deg mett ganske lenge.
Regn ut inntak av fett/protein/karb pr dag for noen dager, så er det lettere å mene noe om det du spiser.
Ellers kan det være greit å forsøke å bytte ut det du spiser, som Areaola skriver er det mye av det du spiser som kan være partystoppere. Du skriver at du har forsøkt å øke og redusere etc på mange måter, men har du forsøkt å bytte ut matvarene helt?
Det kunne ikke vært en ide å fulgt Ketolyse eller Atkins for å få en skikkelig start da? For meg er i allefall ting enklere når jeg har noe helt konkret å forholde meg til :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.