< Tilbake til oversikten

Urolig mage - kjennes ut som babyspark

nevergiveup sa for siden:

Jeg lurer på om det er noen der ute som opplever når man lever på lavkarbo at det er så mye aktivitet i magen at det tidvis kjennes som om man er gravid og det ligger en liten baby inni der og sparker.

Hos meg er magen så urolig at nå jeg ligger og drar opp skjorta ser jeg at magen beveger seg i takt med "sparkene"- og ja jeg har selvfølgelig tatt en graviditetstest. Hadde ikke denne vært negativ hadde jeg trodd det var en baby inni der.

Jeg har nå levd på ketogen mat i 3 uker og gått ned i underkant av 7 kg :-)

Flere som har det sånn???

Yonah sa for siden:

Spiser du søtningsmiddel? Jeg trenger knapt å se på noe slik før magen bukter seg som babybevegelser;) Ogj eg har tre barn, så jeg vet godt hvordan det ser ut;)

Men jeg husker magen var ekstra urolig i begynnelsen, for det var jo ganske hefitg kostholdsomlegging for meg.

Spiser litt søtningsmiddel - men ikke mye. Gikk på lavkarbo før jul men opplevde ikke noe som ligner på dette.

Hildemor på slanking sa for siden:

Jeg har og fått mye luft i magen etter at jeg begynnte på lavkarbo. Spiser en og annen halspastill med kunstig søtningsstoff om dagen men trodde ikke det skulle ha så stor innvirkning:)

Areola sa for siden:

Søtningsmidler reagerer jeg som oftest mer på når jeg spiser lavkarbo, enn når jeg spiser masse karbo. Merker det på tyggis tilogmed!

Carisma sa for siden:

Kanskje legge ut litt info om hva dere spiser?

Donna sa for siden:

Eg kjenner meg igjen her. Har 2 unger og trodde virkelig det var en til på vei. Men det var det ikke. Spiser ikke noe søtstoffer i det hele tatt. Så i mitt tilfelle kan det ikke være det :)

Carisma jeg kan godt legge ut hva jeg spiser. Dagens diett har vært som følger:
Kombinert frokost og lunsj: 2 fiberrik med skinkeost
Middag: ca 12 kjøttbullar med fløtesaus, litt gulrot og brokkoli
Kveldsmat: 1 Ostesmørbrødvafel fra ketolyseboka
drikke: 1 kopp te m 6 sukketter (skal være sagt at jeg pleier å drikke ca 10 tekopper med 6 sukketter daglig uten problemer)
1 glass pepsi max (pleier å drikke ca 1 liter om dagen uten problemer når jeg ikke er på lavkarbo)
vann med isbiter

Dette er omtrent det jeg spiser hver dag. Men unntak av at jeg pleier å spise lunsj og ikke kveldsmat.
Frokost er stort sett 1 eller 2 fiberrik m pålegg
Lunsj salat, oppsi pizzasnurrer eller omelett.
Middag kjøtt med grønnsaker

Indiekid sa for siden:

Jeg hadde urolig mage etter et par-tre dager på atkins...godt å høre at det er flere her..har ikke lyst til å bli mamma helt enda, så jeg ble litt utfrika. ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.