Nå som jeg er i startfasen av mitt nye lavkarbo liv
så merker jeg at det svir litt i lommeboka og skulle kjøpe inn varer så man har det man trenger for å få en så variert kost som mulig..:p
Er det noen som vil dele sine tips på hvor man kjøper hva billigst?
Hmm. jeg bruker så lite penger på mat når jeg driver med ketolyse.. Skjønner ikke hvordan folk klarer å bruke mer penger på mat da.
Spiser mye kjøttdeig, koteletter, egg og kyllinglår. Det er jo ganske billig mat.. (first price - kiwi har ganske rimelig "vanlig" og kyllingkjøttdeig og egg.. og koteletter.. og kylling)
Også kjøper jeg hele oster og river, isteden for å kjøpe ferdig revet ost.
Kjøper basisgrønnsaker på Kiwi.
Følger med på tilbud.
Også tar jeg en tur til sverige og ny og ne da..
Ellers så "blandes" det meste av mat ut med mye smør.. Og smør er jo ikke sååå dyrt..
Jeg kjøper billigmerkene first price og landlord. Ferdig revet ost kjøper man da ikke, det er jo svindyrt.. Høres fristende lettvint ut, men det er ikke for vårt budsjett...
Også går jeg og ser nøye etter på rema 1000 siden de ofte har kjøttdeig mm som går ut på dato til halv pris, og da kjøper jeg gjerne både 6 0g 10 bokser og fryser ned.
Den ovnsbakte leverposteien til first price er bedre enn mills sin synes jeg, og uten stivelse:D
Jeg handler på REMA og har spart mange tusenlapper på det gjennom årene....
Jeg benytter meg ofte av fredagstilbudet på Kiwi (kjøtt og fisk til 15 kr biten sånn ca)
Følger alltid med på tilbudsavisene og kjøper inn i stort om noe er ekstra billig....
Mitt matbusjett er gått ned etter jeg gikk over på lavkarbo. Jeg spiser jo ikke søtt og chips og slikt daglig lenger. Det har jeg spart mange penger på.....
Det kan også lønne seg å sjekke innvandrerbutikker og helsekostbutikker når det gjelder ting som linfrø, solsikkefrø etc. Noen ganger har jeg funnet billige kilosposer.
Mandler er absolutt billigst i løs vekt (hos f.eks Kiwi)
Den tråden er styggammel og mye av det som nevnes der finnes ikke mere eller har helt andre priser;) Men jeg tror det er en annen nyere tråd et sted med samme tema.
Det du sparer mest penger på, er å unngå alt av "spesial"-produkter som soyamel/protein(og andre ingredienser til brøderstatninger), sukkerfrie produkter, men at du går for en naturlig kost istedenfor.
Det går gjerne litt ekstra kroner i starten, mange kjøper litt ekstra med krydder og kjøper kanskje for mye grønnsaker som må kastes. Jeg prøver å bruke opp alt av grønnsaker jeg har kjøpt inn til en enkel rett, også fryser jeg ned det som blir til overs. Da har jeg ett måltid klart til en gang jeg har dårlig tid, og jeg slipper å kaste mugne grønnsaker :)
ja her var det jo mange gode tips allerede!
var å kjøpte fiberhusk i går og det var relativt dyrt..
ca 50 kr for en liten pose bare...
ser jo på pakken at den er drøy men...
samme med johannesbrødkjernemel...
kommer vel ikke til å bruke så mye av slike produkter sikkert men..
jeg bruker også å handle mest på REMA
så da ser jeg jo at det stort sett er en fordel!
Jeg har handlet inn mye på kiwi. First price for du også på meny og ultra.. men stort sett er varene billigere på kiwi. Jeg har hamstret koteletter, biffkjøtt og laks.. firstprice egg er jo også billig :) Har også vært så heldig at jeg kom over masse helsekost på salg på meny. Fikk masse fin omega 3 der :) Annen helsekost kjøper jeg i sverige.
Salat og grønnsaker kjøper jeg ofte på rema eller rimi.. syntes ofte at man får bedre grønnsaker der. Men sopp og cherrytomater kjøper jeg på kiwi.. hmm.. Ellers støtter jeg opp om innvandrer butikker.. der kan man komme over gullgruver ;o)
Det er veldig kjekt å ha f.eks fiberhusk i huset, i tilfelle du skal lage noe hvor det trengs, men man bruker jo stort sett bare en teskje pr gang, så den har du lenge.
Jeg handler på Rema, der får man mye for pengene. Den nærmeste butikken er Meny, og gudbedre der blir man fort blakk...
Jeg tar meg alltid en tur innom ICA når jeg er på handlings. Der er det jo egentlig ganske dyrt, men her har de ofte kjøtt på tilbud som går ut på dato de nærmeste dagene. Trikset er å klare å snike seg ut derfra uten å titte innom de andre hyllene.. og "bare kjøpe det og bare kjøpe det"
Jeg er helt elendig på å optimalisere mathandelen så den blir billigst mulig. Litt fordi det er dyre butikker som er nærmest, og litt fordi jeg er fryktelig dårlig på å planlegge for mer enn en dag om gangen! Kunne nok også vært flinkere til å utnytte fryseren og hamstre tilbudsvarer. Skulle gjerne hatt et kurs. :D Ingen bil eller annen mulighet til å reise langt og handle masse, men en generell slagplan for butikkbesøket kunne kommet godt med...
Jeg kjøpte 4 kg tynnribbe i dag på rema til 19kr kiloen! DET kan vel sagtens kalles billig :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.