Synes det har gått litt smått med vektnedgangen siden jeg startet ketolysedietten for snart to uker siden. Kan det være sånn at jeg allikevel spiser for mye karber selvom jeg får utslag på ketolysestixene?
Hei,
Ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang. Uheldigvis så raser ikke alle ned i vekt selv om det virker sånn når man leser her på forumet.
Hvor mye og hvor fort man går ned er avhengig av mange ulike faktorer. For eksempel om man er en ex. jo-jo slanker, stress, sykdom, medisiner, smerter, de berømte partystopperne (tomater, brøderstatninger, nøtter, søtningsmidler, meieriprodukter foruten smør), hva man har spist før, hvor mange kg man skal slanke bort…
Andre ting når det går litt tregt: husk at salt binner vann i kroppen, mange går opp noen kg ved mens/eggløsning.
I og med at du ikke har holdt på så lenge så kan det hende at fettforbrenningen ikke har kommet skikkelig i gang, det kan ta opp til fire uker før kroppen forbrenner optimalt.
Nå skriver ikke du hvor mange kh du spiser pr dag, det kan jo hende at du ikke spiser nok kh. De vanligste nybegynner feilene er for lite FETT og for lite VANN.
Tusen takk for svar! :)
Jeg har vel fått inntrykk av at veldig mange går så veldig mye ned i starten, men da skal jeg være tålmodig og spesielt passe på vann og fett.
Tre kilo er kanskje ikke så lite da:D
Er så mange ting som spiller inn hvor mye og hvor fort en går ned i begynnelsen, og langt fra alle går hverken ned fort eller mye, så bare vær litt tålmdig, du!;)
Ikke stress med vekta! Det er mye bedre å gå ned 1 kg i uken og få en fin kropp enn å gå ned 5 kg i uken og måtte operere seg etterpå fordi man har fått flere kg løshud!
Dessuten tar det noen uker før kroppen kommer helt i forbrenningsmodus.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.