< Tilbake til oversikten

Gir snart opp ...

julianne sa for siden:

Nå har jeg gått på Atkins i 3 uker, vært knallhard, ikke inntatt mer enn 20 gram karbohydrater hver dag, og har ikke gått ned mer enn 3,5 kg....har faktisk lagt på meg en halv kilo siste uka....
Blir snart sprø.....skjønner ingenting...forrige gang jeg gikk på dette(10 år siden) så raste jeg ned i vekt, og nå rikker det seg ikke en dritt...:(

j88 sa for siden:

3,5 kg på 3 uker er jo veldig bra da.

streber sa for siden:

3, 5 er råbra, ingenting å bli sprø for, jeg har bare lagt på meg etter jul uten å finne årsaken og er nå 200 gr unna startvekt i oktober- DET er kanskje litt mer å bekymre seg over.

scartz sa for siden:

Ett gjennomsnitlig vekttap ligger på 0.5-1 kg per uke, så ditt resultat er jo over gjennomsnittet! Er jo ikke dårlig det? :)

Hadde du mistet særlig mye mer enn det, skal du ikke se bort i fra at det bare hadde vært vann-vekt. Er jo fettet som skal vekk! :)

julianne sa for siden:

Er det vanlig å plutselig legge på seg igjen sånn uten videre da?

Kitt sa for siden:

Det skal ikke så mye til før kroppen holder på vann og vekten går opp igjen!
Flere her som legger på seg opptil 2-3 kg i forbindelse med mens og også eggløsning!

Har man stresset mye, sovet lite, spist mye salt mat eller.........

Se det an noen uker før du får panikk, du! Vekttapet så langt er jo kjempebra!:heia:

julianne sa for siden:

Jo takk takk...er bare så sinnsykt demotiverende når det står bom stilli i halvannen uke, for så å ha øt en halv kilo igjen...:(
Tror muligens jeg har spist litt vel mye ost...
Man kan spise oopsie rolls på induksjon???

Kitt sa for siden:

Vet så lite om Atkins, men der er det tilmålte mengder ost, er det ikke?

julianne sa for siden:

Jo, er det..så vet jeg har bomma litt der...men tilmålt mengde og antall karber pr dag har ikke helt stemt overens...har holdt meg innenfor 20 g uansett..men men...får gi det ei uke til før jeg gir helt opp...:)

LenaBeatrice sa for siden:

Skal du mye ned i vekt, eller bare litt. Det kan ha betydning.
Det er en del som opplever litt vektoppgang den første tiden fordi denne kosten gjør at man legger på seg muskler man har tapt...ofte på jo-jo slanking og rene sultedietter, uten at jeg sier at det gjelder deg :-)

Ser at du skriver egenkomponert a la Atkins....er litt lettere å råde deg om vi vet hvordan du spiser :-))

julianne sa for siden:

Jeg skal ned 10 kg til:) Og er vel Atkins, for å si det sånn...:)

Karissima sa for siden:

Hei
Jeg begynte også for ca 3 uker siden og har gått ned 2 kg. Synes det er ganske bra jeg da jeg hadde satt meg som mål å gå ned 1/2 kg i uken. Ser jo at enkelte andre går mye mer ned men så lenge jeg har en jevn vektnedgang er jeg strålende fornøyd. :heia:

Charlott sa for siden:

Om du legger ut en typisk dagsmeny er det enklere å komme med råd og tips :)

Frøyja sa for siden:

Se slik på det;) du har vært kjempeflink og faktisk utgjør ditt vekttap 7 pk smør/margarin. Stå på!

julianne sa for siden:

Ja det er jo egentlig ganske bra når man tenker sånn på det..:P
Har vært så lat (og lite oppfinnsom)at jeg har spist oopsies til mange måltider..med majones og skinke...og for mye ost inntil trosdag...bomma litt der.. og så spist med salat til middag...har ofte kjørt to doble i vaffeljernet også..
Ellers har jeg spist sashimi og soyasaus,wasabi og ingefær, tacokjøttdeig(Krydder uten sukker)med agurk, rømme, ost og litt salsa...fiskepakker...tja...
Til frokost spiser jeg oopsie med hellmanns, skinke og agurk...samme til lunsj..så middag..alt da ettersom...og samme til kvelds...(Med ost da...)
Drikker fun light med appelsin, vann og kaffe...
Har hatt Heistad bringebærfromasj i kjøleskapet dersom søtsuget har tatt helt overhånd...samme med baconcrisp...(kun lørdag da...)
Og utifra mine beregninger så skal de iallfall ikke overstige 20 g karboer daglig..(håper ingen arresterer meg nå...:O)

frkprym sa for siden:

Atkins har satt opp en ganske restriktiv liste for de første to uker, og deretter sakte og forsiktig lagt til matvarene i en bestemt rekkefølge. Grunnen til dette er jo nettopp å unngå det du opplever, at det ikke funker som du håpet. Det er veldig mange som ikke kan spise, eller bare spise litt av diverse matvarer. De aller fleste av disse er utelatt i induksjonslista, eller veldig begrenset (som fløte, ost, nøtter etc).

Nå er det likevel mange som kan spise disse matvarene og gå ned, men i og med at du nå synes det er vanskelig vil jeg virkelig anbefale deg å holde deg til induksjonsreglene. Mest sannsynlig vil det da løsne.
Senere kan du gradvis legge til/øke hva du spiser (følg vedvarendestigen) så vil du merke om det er noe som ikke går.

Liza EE sa for siden:

Lene Beatrice skriver:

Skal du mye ned i vekt, eller bare litt. Det kan ha betydning.
Det er en del som opplever litt vektoppgang den første tiden fordi denne kosten gjør at man legger på seg muskler man har tapt...ofte på jo-jo slanking og rene sultedietter, uten at jeg sier at det gjelder deg :-)

Jeg skal bare ned 7 kg og har nettopp begynt på lavkarbo og jeg har gått opp i vekt..Skjønner ingenting.. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det vanlig å gå opp først?

LenaBeatrice sa for siden:

Ja, det er vanlig og ganske så normalt fordi man gjerne legger på seg litt muskler.
Men, selv om vekta går opp så betyr det ikke at du ikke brenner fett.
Bruk målebånd :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.