< Tilbake til oversikten

Noe å tygge /suge på?

tina therese sa for siden:

Hei!
Jeg har som mange andre en vond smak i munnen nå som jeg er i ketolyse.
Finnes det noen pastiller/"sukkertøy" man kan spise eller kansje noe tyggis av noe slag?
Eller om det ikke finnes-er det noen som har gode råd for å bli kvitt den vonde smaken og den fæle ånden som følger med...
Jeg er en "tyggis jente" og kjenner jeg savner noe å tygge på i mellom...

BlirFjong sa for siden:

Kjenner til den dårlige ånden ja ;)

Det finnes noen alternativer.. De har sukkerfrie drops på apoteket som heter Fribol, de er veldig gode. Ellers kan man også spise store ifa og lakerol. Ikke gjør som meg og spis for mange.. da får man vondt i magen, hehe ;)

Hurra!!
da er jo det problemet løst!!
Tenker ikke jeg skal ta så mange om dagen
men noen innimellom er jo da greit!
Dette blir jo bare bedre og bedre dette her:D

Gerd sa for siden:

Ellers så er vademucumspray fint å ha i væska.
Eller sånne tynne små "papirbiter" som er veldig streke (husker aldri navnet :o)

ja det er jo også et veldig godt tips-tusen takk !!

Monicah sa for siden:

kan en spise lakerol? og jeg som har fått typen til å kutte de ut:) men er usikker på dette med sukkeralkoholer eller hva det nå var som kunne trekkes fra karbo i varer. jeg har en 70 % sjokolade og der står 30 karbo, 24 av de er sukkeralkoholer. rett av meg å trekke fra 24 da, slik at i den sjokoladen er det bare 6 karbo pr 100 g?

solamito sa for siden:

Noen som har noen råd for å unngå at jeg hele tida går og "raper" eller får opp luft. Er også litt kvalm innimellom, noen tips?

BlirFjong sa for siden:

Alle sukkeralkoholer kan trekkes fra, ja :)

Hva slags sjokolade er det du har med så få karber?

Grønn nybegynner sa for siden:

Jeg hørte for noen år siden at Lakryl var greit på Grete Roede kurs. Den inneholdt mindre enn 1 kalori pr pastill. Men vet ikke hvordan det er med karbo..

Charlott sa for siden:

Her teller vi ikke kalorier, er karbene vi styrer unna :p
Store IFA er lov samt Fribol`n de har på apoteket :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.