< Tilbake til oversikten

Cocosa og magesmerter

peder5 sa for siden:

Hei,

Etter å gått på ketolyse siden august 2009, og stort sett vært i ketose hele veien, har jeg gått ned ca 8 kg. For å få litt fortgang, og siden jeg har en mistanke om at jeg spiser for lite fett, har jeg gått i gang med Cocosa.

Har nå gått en uke på den kokosvarianten, og har spist en krukke av den. Ca 20-30g 3 ganger til dagen. Hele denne uken har jeg hatt en litt merkelig følelse i kroppen, og spesielt magen. Lørdag begynte jeg på den andre Cocos varianten, den som ikke smaker noe. Etter å ha spist en god spiseskje om morgenen, gikk det 3-4 timer, så ble jeg liggende med sterke magekramper. Utover kvelden ble det oppkast og fremdeles magesmerter. Nå, søndag, er det noe bedre, men fremdeles ikke bra.

Er jo klar over at jeg ikke uten videre kan forklare dette med Cocosa. Det er en del omgangssyke som går for tiden, med oppkast, og det kan jo være bare det. Det som får meg til å lure litt, er at jeg hele uke som er gått, har hatt litt problemer med småsmerter i magen. Dette har kommet og gått litt, og jeg tenkte egentlig at jeg bare skulle forsette med Cocos'en og se det litt an.

Men, nå er jeg sannelig ikke sikker lenger hva jeg skal gjøre. Er det noen andre som har opplevt noe lignende, eller som har en forklaring på hva som skjer. Kan jeg ha problemer med å fordøye det rene fettet, og at det er det som gir meg problemer?

Peder

timich sa for siden:

Hei! Som du sier så kan det jo være ulike årsaker til dette...Men umiddelbart så tenker jeg at en hel krukke Cocosa på en uke kanskje er litt mye? De anbefaler jo 1-2 ss daglig som kosttilskudd, nå er det vel en kjent sak at vi gjerne spiser mer enn dette, men jeg fant dette på Soma Nordic sine sider:

Så kanskje du får i deg litt vel mye?

Charlott sa for siden:

Prøv en uke uten cocosa og se hva som skjer?

Gerd sa for siden:

Enig med de andre :)

Men hvorfor spiser du så masse cocosa da?
Får du ikke i deg fett gjennom maten?

peder5 sa for siden:

Årsaken er egentlig at jeg syntes det går så sent med vekttapet, og at jeg ville prøve å speede det opp litt. Tror jeg får i meg litt for lite fett i det vanlige kostholdet, så det var egentlig i den forbindelsen at jeg ville prøve dette

Men, tror jeg gjør som dere sier. 1 uke uten Cocosa, så prøver jeg igjen med litt mer moderate mengder.

Jabba sa for siden:

Jeg blir kvalm når jeg spiser for mye Cocosa.....men har ikke opplevd magesmerter.

Cyan sa for siden:

60-90 gram Cocosa kan sikkert være i meste laget om du ikke er vant med så mye fett fra før. Foreslår at du kutter ned på det en periode og heller æker på litt etter litt om du skulle føle det nødvendig :)

peder5 sa for siden:

Takker for alle gode råd her. Er nok mengden her som er problemet ja. Kjenner også igjen det som sies at en blir kvalm om en spiser for mye Cocosa. Har vel gått litt småkvalm hele uka jeg har holdt på.

Så, etter et par dager uten nå fremover, så øker jeg heller litt gradvis på tenker jeg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.