< Tilbake til oversikten

Tacoburger med ost og guacamole

moyfafa sa for siden:

1 pk kjøttdeig moses sammen med:
Tacopulver (hjemmemekka fra oppskrifter her på forumet eller bare bruk chilipowder meksikansk på glass fra Hindu)
og formes til 4 burgere (vask hendene og kna i vei) som stekes ferdig først på en side, så snu og legg på osteskiver og stek til osten ser sånn passe smeltet ut eller det virker ferdig.. (jeg svir dem alltid bittelitt, men det smaker så godt atte:p)

Server med guacamole: mos avocado med sitron og salt, gjerne med stavmikser, men gaffel funker også. (ev bruk en annen oppskrift på guacamole som du liker)
Salsa og rømme er også godt tilbehør til dette (finnes jo oppskrift på hjemmelaga salsa her på forumet også)
Ev litt salat eller hva som helst som du liker;)

Jeg pleier å ta 2 selv (og alt tilbehøret:p) og gi 2 med hamburgerbrød til kjæresten som ikke er på lavkarbo og ikke liker noe av tilbehøret (hvem har vel påstått at man ikke kan kose seg med middag sammen selv om den ene er på diett, eyh?). Cola til han og pepsi max til meg. Alt i alt er dette NAMME altså, syns nå vi;)

Licota sa for siden:

Høres godt ut men - lager du guacamole uten hvitløk? Oioioi.. Må jo ha masse hvitløk i en guacamole. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.