< Tilbake til oversikten

Trenger litt oppmuntring og et "ikke gi opp"

Kanel_i_kursiv sa for siden:

Så, 3. uka er over, og utenom vannvekt har jeg i grunn ikke gått ned noen ting (ca 2.5 kg på dietten alt i alt, så godt som alt i løpet av første uka). Jeg måler og veier, regner og fordeler, og putter cocosa i teen, men fortsatt stille.

Jeg trener mye, og koser meg med det. Har ikke noe voldsomt søtsug, og klarer meg fint uten karbohydrater, men synes det er vanskelig å følge dietten lell. Føles rart å spise så mye fett, og har helt mistet matlysten.

Kjenner at jeg er i et lite bære-eller-briste-punkt, og trenger noen vennligsinnede "stå på" for å ikke gi opp :-)

Skjønner jo selv at jeg må gi kuren en ordentlig sjanse, men akkurat nå hadde det vært lett å hoppe tilbake til lavkalori-høytrening merker jeg.

Noen gode råd?

Gerd sa for siden:

Ikke gi opp :klem:

kroppen trenger nok litt mer tid til omstillingen :)

Og grattis med 2,5 kg ned. Det er mer enn 500 g. i uka det ;) Og det er flott !

Det er 5 kladder smør borte fra kroppen. Og det er mye :ja:

Tutte sa for siden:

Stå på videre ! Hold ut, så vil du se resultater etterhvert ! :) Dette klarer du ! :)

Kitt sa for siden:

Som Guru- Gerd sier, 2.5kg er faktisk ganske mye, det! :heia:

Tenk deg 5 halv kilos pakker med smør! Det er en del vekt, det altså!

For noen rasere kiloene av, for de aller fleste av oss går det ikke helt så fort!:p

Bruker du målebånd i tillegg? For om du trener mye, kan det hende at du går inn i cm, men ikke så fort ned i vekt!
Og til syvende og sist er det vel hvordan man ser ut som er det viktigste, ikke tallet på vekta!

Ikke gi opp enda! Du må gi dette minst 6 uker før du kan si at det ikke er noe for deg!:ja:

Masse lykke til!:heia:

Tulip73 sa for siden:

Grethe Roede kurslederen min brukte å si: "Muskler veier mere en fett".
Bruk målebånd på de strategiske punktene, så vil du antagelig se at du har krympet en del, så vil kiloene komme av seg selv når de er klar for det. Plutselig slipper kroppen opptil flere kilo på en uke.

Så bare stå på, dette klarer du!!! :)

Katteeier sa for siden:

Jeg synes du er flink!
Det er mange grunner til at vekta står stille, men ofte kan man oppleve at målene likevel minker - sånn som de andre her skriver.
Og så er det lurt å ikke stresse så mye med vekta. Kjenn på hvordan kroppen din har det. Hvordan DU har det. :D
Jeg pleier å si at jeg ikke er så opptatt av hvor mye jeg veier ( for øvrig ALT FOR mye), men jeg er opptatt av å være i noenlunde ok form!
Vekta VIL snike seg nedover med dette kostholdet, men det går ikke alltid så fort som man ønsker.
Vi har også noen terskler underveis, og kan stå stille i ukevis. Da tar du målbåndet, og gir ikke opp! For det kommer!
Jeg vet at det er lett å si, men i teorien er det sånn...... :rolleyes:

Masse, masse lykke til!! Du klarer dette!

BlirFjong sa for siden:

Stå på! Ikke alle går like raskt ned, noen trenger mer tid enn andre. Selv er jeg nok en av dem som ikke raser ned i vekt. Vi kan jo trøste oss med at det sies at når man går sent ned så er det mindre sjanse for at man fyker opp igjen i vekt når kuren er ferdig :)

Som andre her sier så bruk målebåndet på strategiske punkter. Selv måler jeg meg rundt magen hver uke og det er ofte veldig oppløftende, for selv om jeg ikke har mistet mer enn halvparten så mye som min samboer (vi startet samtidig) så har jeg mistet hele 12 cm rundt magen. Slikt gir motivasjon :)

Kanel_i_kursiv sa for siden:

Takk ALLE sammen for hyggelige og oppmuntrende tilbakemeldinger! Akkurat det jeg trengte for å "bounce back" og i dag skal jeg kose meg med en lang tur i Mandals vakre Furulund, og prøve en ny spennende oppskrift til middag. :-)

synes 6 uker er et bra mål. Skal prøve i 6 uker, og hvis jeg da ikke føler meg bedre/har gått ned noe/orker mere så går jeg heller over til generell lavkarbo.
Jeg har klare mål å jobbe mot som "belønning" for hardt strev.
Galdhøpiggen i år, Kebnekaise (eller et annet passende fjell) neste år, Machu Picchu om to år og Kilimanjaro om fire (noen som vil være med?).

Skal jammen begynne å bruke målebånd også. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke har gjort det nå, for jeg har jo alltid gjort det før.

I tillegg, så er det som det ble nevnt ovenfor, viktigst at jeg kan være i god form. Og selv om jeg alltid har trent en god del, merker jeg at det "tar" bedre nå, enn tidligere og det er ganske deilig.

Tusen hjertelig takk :-)
Dere er supre! :-)

:klem:

LilleM0r sa for siden:

Gratulere med flott vektnedgang!!
Husk bare på at i de 4-6 første ukene så kan fysisk aktivitet - atså trening - oppleves mye tyngre enn før. Kroppen trenger tid på å tilvenne seg trening i fettforbrenning.
Dette skjedde med meg - føltes som om jeg møtte en vegg og alt var bare tungt! :p
Men etter den tid - så slipper det og da er det bare deilig.....så du bør gi deg selv litt mer tid før du eventuelt gir opp.

Lykke til!:klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.