Huff, nå sitter jeg fint i saksa, etter å ha utfordret sjokomonstret i desember. Det ser ut til at en oppvekst med kakao daglig (likte ikke melk) har gjort hjernen min uhyggelig avhengig av sorten. Begynte så fint med mørk sjokolade, Cavalier og andre lavkarbo sjoko produkter. Og nå, når jeg er virussyk og har fått andre helseutfordinger, så bare mååå jeg ha sjokolade, også nå med sukker,, og klarer ikke å mobilisere "en ny start".
Er det noen her som kan gi meg kloge ord? Noe sier meg at jeg bør avstå helt fra kakaoprodukter..siden jeg såå fort blir hekta på mer. Noen som deler min skjebne...
:confused:
Veien videre hm hm - den ticker er nok ikke så skinnende for tida, har ikke veid meg på noen uker. Vente til ting har roet seg.
Tryna saftig i godisskåla i jula (og litt før jul), jeg ... Og skjønner veldig godt hvordan du har det.
Man må rett og slett bestemme seg for at NÅ er det nok! Bite tenna sammen og la vær å spise/drikke søtt.
Det er hardt. Første uka er j**** pga. av absinensene... Men det blir bedre, helt sant. :)
Nå har jeg vært helt uten søtstoff i snart 4 uker. Og lysta er borte :ja:
Hei!
Jeg er også sjokoman og har ikke spist noe som kan minne om sjokolade/kakao siden nyttårsaften. Brus unner jeg meg bare i helgene, det er min kos når de andre koser seg med lørdagsgotter. Får jeg kjempesug koser jeg meg med en god bit med Brie eller Camambert. Sto å så på Cavalier sjokoladen på Rema i dag, og er stolt over at jeg lot den bli i butikken. Hadde jeg kjøpt og spist en hadde det fort blitt flere, og da vet jeg av erfaring at da har jeg fort kommet til å sprekke skikkelig.
Du får bare passe på å bli frisk nå, og så får du starte opp igjen. Det kommer til å bli hart. Jeg bruker å si at det er like hart for meg å slutte med sjokolade som det er for de å slutte å røyke. Stå på, du har klart det en gang, så da klarer du det igjen
Jeg lager meg marsipan til helgen - malte mandler med eggehvite og en liten Hermesetas sukett - som jeg lager til små kuler. Da har jeg og litt godis :). Till jul når jeg skulle skjeie ut laget jeg disse med litt diabetikersjokolade rundt og en mandel til på toppen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.