< Tilbake til oversikten

Fedon

H.J.E sa for siden:

Dere som spiser fedon, kan dere skrive hva dere spiser iløpet av en dag? :) Jeg skal begynne på fedon så snart jeg er ferdig med eksamensstresset mitt, så bare lurer litt. Har lest boka Naturlig Slank, så har blitt skikkelig inspirert :D

Gerd sa for siden:

Jeg flytta den til fedon-delen jeg, så får du sikkert svar :)

Millsi sa for siden:

Skulle gjerne hatt en dagsmeny eller 2 å sett etter jeg å..

Fedonisten sa for siden:

Hm - jeg foreslår at dere ser på en del av trådene som allerede ligger her under Dr Lindbergs - for der finner dere den informasjonen dere leter etter. De klistrede trådene her er også kjempefine å starte med, og så tror jeg det er viktig å prøve ut en del selv for å finne ut og lære mest mulig om seg selv og egen kropp og matvaner.

Lykke til! :)

Imp sa for siden:

Jeg kan gi deg dagens meny som eksempel. I dag startet lille S og jeg dagen med en grøt av store havregryn. Ca en halv liter vann, en halv liter melk, 4 dl store havregryn, 4 ss cottage cheese, noen ss olivenolje, strødde over en håndfull malte valnøtter, kanel, litt fruktose til meg og så en klatt smør. MMM! Lille S satt og sa "mmmmm" og "er godt!" om hverandre.

Lunsj: Salat med masse reker, egg og diverse grønnsaker vendt i en dressing av olje og hvitvinseddik, hadde også en hjemmelaget rømmedressing til.

Mellommåltid: Fedons milkshake, mest fordi vi ville ha noe gøtters i dag, men vi fikk jo i oss det vi trengte her og (sunt fett, protein og antioksidant).

Middag: Gryte med svinekjøtt og diverse grønnsaker og en dæsj olivenolje, jevnet med jbkmel.

Og nå skal nok jeg ha noe godt i kveld og. Vi pleier å lage store middager og salater, slik at vi har til lunsj i dagene etterpå også. Har ofte MHMs frokostpannekake til frokost, og jeg lager den tredobbel, da har jeg den bare i et mål i kjøleskapet og steker den om morgenen.

Til hverdagene går det i frokostpannekake til frokost, salat eller middagsrester til lunsj, frukt og nøtter til mellommåltid og god middag. S og jeg spiser ofte litt naturell yoghurt med malte nøtter og noen dråper vaniljeessens når vi kommer hjem fra barnehagen og jobb. Av en eller annen grunn smaker nøttene SØTT når man spiser det slik! Syns jeg da.

Millsi sa for siden:

TAKK,Imp!! Hva slags nøtter bruker du? Og hva slags olje? Kan jeg bare kjøpe en kaldpresset en?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.